جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره به پذیرش طلاب جدیدبرای سال تحصیلی آینده، گفت: حوزه علمیه همدان ظرفیت پذیرش ۲۵۰ طلبه در مدارس استان را دارد، اما هیچ اصراری بر پر شدن ظرفیت ندارد و کیفیت محوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام محمد فراهانی، معاون آموزش حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به تشکیل ستاد پذیرش طلبه در حوزه استان، گفت: یکی از رویکرد های جذب طلبه در حوزه علمیه همدان کیفی پذیری است، بدین معنا که کیفیت و انگیزه طلاب امتیاز بالایی در جذب طلبه را دارا است.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر حوزه علمیه همدان با رویکرد تبلیغ چهره به چهره در مراکز آموزشی و فرهنگی، متقاضیان را به حوزه های علمیه جذب می کند و در این راستا در هر مدرسه یک رابط با حجت الاسلام عبدالله پور مسؤول پذیرش استان هماهنگ بوده و مصوبات شورای پذیرش را در شهرستان ها عملی می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان ادامه داد: حوزه علمیه همدان ظرفیت پذیرش 250 طلبه در مدارس استان را دارد، اما هیچ اصراری بر پر شدن ظرفیت ندارد و کیفیت محوری برای حوزه علمیه همدان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه 14 مدرسه علمیه در همدان به جذب طلبه خواهند پرداخت، افزود: حوزه همدان دارای 12 مدرسه سطح یک بلند مدت می باشد که از این میان مدارس صاحب الزمان(عج) شهر اسد آباد، آیت الله بهاری(ره) شهر بهار، شیخ علی خان زنگنه شهر تویسرکان، ولیعصر(عج) شهر سامن، مهدی موعود(عج) شهذ کبودراهنگ، امیر المومنین(ع) شهر فامنین، امیر المومنین(ع) شهر قروه درجزین،امام حسین(ع) همدان، رسول اکرم(ص) شهر مریانج، علی ابن ابیطالب(ع) شهر ملایر، امام خمینی(ره)  شهر نهاوند از متقاضیان با مدرک سیکل و مدرسه علمیه زنگنه همدان از متقاضیان دارای مدرک دیپلم طلبه جدید الورود می پذیرید، همچنین مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره)همدان و امام رضا(ع شهر ملایر از مدارس علمیه سفیران هدایت به شمار می روند و از مقاطع دیپلم و دانشگاهی طلبه جذب می کنند.

حجت الاسلام فراهانی خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه ولیعصر(عج)، آیت الله دامغانی(ره) رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) شهر فامنین به صورت جهادی در شب های جمعه به تبلیغ چهره به چهره در استان پرداخته اند.

وی در پایان گفت: تمامی مدارس علمیه استان موظفند متقاضیان ورود به حوزه را راهنمایی و در صورت تکمیل مدارک، برای آزمون ورود به حوزه ثبت نام به عمل آورند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha