شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 340114
۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
یا مهدی

کارشناس مذهبی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات مهدوی با طرح سوال " درخواست امام زمان(عج) از مومنین چیست؟ " گفت: بر اساس روایات و متون دینی بسترسازی و فراهم آوردن شرایط ظهور امام عصر(عج) مورد توجه آن حضرت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمدصادق کفیل سه شنبه شب در برنامه زنده سلام زائر در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان این مطلب اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم به شایستگی و معرف واقعی زمینه ساز ظهور باشیم ابتدا باید خداوند متعال و سپس حضرت مهدی(عج) را به خوبی بشناسیم.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: قرائت و تدبّر در دعای عهد بهترین نسخه برای شناخت واقعی خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) است که انسان با قرائت این دعا و نگاه عمیق به مفاهیم و ترجمه آن می تواند به خوبی به آنچه روح و جان آن می طلبد دسترسی پیدا کند و جانانه پای کار و مساله انتظار بایستد.

حجت الاسلام کفیل راهکار دوم شناخت خدا و آمادگی برای ظهور را نگاه به هدف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد.

وی افزود: امام حسین علیه السلام در واقعه کربلا و عاشورا خون خودش را به خداوند متعال هدیه داد و اگر به واقعیت مساله دقت کنید در واقع امام با این کار انسانها را از بند شیطان رهایی بخشید و بنده ها را با خداوند آشنا و رفیق کرد.

عضو مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی ادامه داد: حضرت با نثار جان خود و اهل بیتش علیهما السلام در واقع جامعه خود محور را به سوی جامعه خدا محور سوق داد و همه منیّت ها را از بین برد.

حجت الاسلام کفیل گفت: در دوران امام حسین علیه السلام همه جامعه اسلامی سرگرم خود و دنیای خود بودند و نتیجه اش آن شد که از امام خویش و حمایت از ایشان غافل شوند و هر کسی به نوعی بر حضرت و اهل بیت امام علیها السلام توهین کرد و این چیزی جزء دنیا طلبی و زیاده طلبی انسان ها نیست که حتی امام خود را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهند و کار اساسی انجام شود، تصریح کرد: همه باید کارکنند تا جامعه خود خواه تبدیل به جامعه خدا خواه شود و این جزء مدد گرفتن از اهل بیت علیها السلام میّسر نخواهد شد.

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در این مسیر قدم گذاشته و رو به رشد و ترقّی گام نهیم می بایست دو مطلب را مورد عنایت جدّی قرار دهیم که از جمله یک؛ دغدغه دین داشته باشیم و نسبت به آن بی تفاوت نباشم و دیگری در برابر هر بدعت و شبه، مخالفت کرده و ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ آفتی برای دین بدتر از بدعت و خرافه نیست که باید اهل علم و تقوا در برابر آن ایستادگی کرده و نسبت به حذف آن تلاش کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha