شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله خوشوقت

حوزه/ مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت، امشب با حضور علما، طلاب و زائرین و مجاورین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محی الدین حائری شیرازی در این مراسم با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله خوشوقت گفت؛ این عالم وارسته در مسائل اجتماعی، دینی و اخلاقی جامعیت داشت و در رعایت اعتدال نمونه بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که امروز اسلام و قرآن منهای اهل بیت(ع) همان حرکات غربی ها است بیان داشت: مصداق اسلام همراه با قرآن، تجلی اربعین امسال در عراق بود؛ اگر به اهل بیت(ع) فرصت داده بودند همه جای عالم مثل کربلا و نجف و اربعین می‌شد.

وی با بیان این که  گوشه‌ای از تربیت اهل بیت(ع) در اربعین متجلی شد و آن حضور بیش از 20 میلیون عاشق و محب در کربلا بود افزود: بسیاری از انسان ها به دنبال استاد اخلاق می‌گردند؛ اگر چه این خواسته خوب و ارزشمندی است؛ ولی صرف داشتن استاد اخلاق کفایت نمی کند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر کسی حق حجت باطنه را ادا کند دستش به حجت ظاهره خواهد رسید. چه در زمان غیبت  و چه در ظهور و میزان تقرب به حجت ظاهره ادا کردن حق حجت باطنه است.

آیت الله حائری شیرازی گفت: کسانی که به اساتید اخلاق دست یافته‌اند؛ همه آنها مرحوم آیت الله العظمی  بهجت و طباطبایی(ره) نشدند هرکس به اندازه اخلاق ظاهری و حجت باطنی خویش از حجت بهره‌مند شده، چون لیاقت او به همین اندازه است.

عضو خبرگان رهبری افزود: کسای که عاشق استاد اخلاق می‌شدند، قبل از آن عاشق حجت باطنه می‌شدند و کسانی که گستاخ به استاد اخلاق شدند؛ قبل از آن گستاخ به حجت باطنی می شدند.

آیت الله حائری شیرازی  با بیان این که  خدا در وجود هر کس استاد اخلاقی نهاده است؛ باید این استاد اخلاق را درک کرد و شناخت گفت: انسان هر زمانی که بخواهد که حق حجت باطنه را ادا کند، خداوند متعال به او کمک خواهد کرد والا صرف داشتن استاد اخلاق ظاهری دردی را دوا نخواهد کرد.

وی افزود: حجت باطنه به معنای این است که انسان از دستورات الهی اطاعت کند و هیچ وقت از مسیر و قانونی که برای او تعیین شده عبور نکند و این حجت باطنه گاهی معصوم و گاهی حب و احترام و اطاعت از دستورات والدین است.

عضو خبرگان رهبری افزود: التزام به حجت باطنه انسان را از خطرات حفظ می کند و مشکلات را از بین می‌برد و باعث به سعادت رسیدن انسان خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha