سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت‌الله خوشوقت

مدیر مدرسه فقهی صاحب الامر(عج) با اشاره به این که در نظام فکری و اعتقادی مرحوم آیت الله خوشوقت، تنها یک هدف و آن هم رضایت خدا وجود داشت، گفت: ایشان لحظه ای از قرآن و اهل بیت(ع) جدا نشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی برکتین، مدیر مدرسه فقهی صاحب الامر(عج)، شب گذشته در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله خوشوقت(ره) در مدرسه علمیه حقانی قم، به تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله خوشوقت پرداخت و گفت: ایشان مصداق کامل حدیث امام رضا ع است که فرمود "در دنیا دنباله روی کسانی باشید که در مسیر حقانیت و برای رسیدن به رضایت خدا حرکت می کنندو و لحظه ای از نام و یاد حضرت حق غافل نیستند".

وی با اشاره به این که گرامیداشت یاد و خاطره علمای فقید دارای پیام است، ابراز داشت: پیام این گونه مجالس آن است که علما و بزرگان را الگوی رفتاری و عملی خود برای رسیدن به کمال قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین برکتین با بیان این که در نظام فکری و اعتقادی مرحوم آیت الله خوشوقت، تنها یک هدف و آن هم رضایت خدا وجود داشت، یادآورشد: اگر انسان این هدف را در زندگی به عنوان اصل قرار ندهد و به دنبال مسائل دنیوی و رسیدن به پست و مقام باشد، دچار خسران بزرگی شده که قابل جبران نیست.

 وی خاطر نشان کرد: اگر انسان درمسیر هدایت قرار بگیرد و دارای همت بلند باشد، هرچه غیر از خدا، برای او بی ارزش خواهد بود؛ زیرا حقانیت حضرت حق را با تمام وجود درک می کند.  

مدیر مدرسه فقهی صاحب الامر(عج) ادامه داد: بزرگترین ناسپاسی آن است که انسان در مسیر هدایت، معنویت و کمال قرار بگیرد و خداوند راه رسیدن به سعادت را به او نشان دهد، ولی قدر این فرصت را نداند.

 وی با اشاره به این که مرحوم آیت الله خوشوقت، لحظه ای از قرآن و اهل بیت(ع) جدا نشد، ابراز داشت: راه رسیدن به صراط مستقیم دشوار است و تنها با اراده قوی می توان به آن رسید.

حجت الاسلام والمسلمین برکتین با اشاره به این که حقیقت انسانیت، عبودیت و اطاعت از فرمان خداست، گفت: انسان برای رسیدن به عبودیت نیازمند تقوا و بیداری روح است و برای رسیدن به بهترین حالات معنوی ابتدا باید با اذکار زبانی آشنا شود تا زمینه یاد خدا برای او آماده شود.

مدیر مدرسه فقهی صاحب الامر (عج) با اشاره به آیه " فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ/ پس مرا ياد كنيد تا شما را ياد كنم، و مرا سپاس گزاريد و كفر نورزيد و كفران نعمت من نكنيد (بقره/152)، خاطرنشان کرد: منظور از این آیه، یاد عملی است، یعنی خداوند در همه حال به یاد انسان است و عوامل به سعادت رسیدن را فراهم کرده و خطرات را دفع می نماید.

این استاد حوزه در پایان با تاکید بر این که اگر انسان مدیریت هدایت را به دست خدا بسپارد، هیچ غمی نخواهد داشت، تصریح کرد: رعایت تقوا، تهذیب نفس و مجهز شدن به علوم روز دنیا از اصول اولیه طلبگی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha