جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهاجریان مقدم - طبس

حوزه/ همان طور که زمین و طبیعت بعد از گذراندن خواب و سرمای زمستانی شکوفا شده و بهار طبیعت فرا می رسد، انسان هم برای تغییر وتحول باید سختی هایی را تحمل کند تا بتواند در مسیر کمال و پیشرفت قرار گیرید.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به دعای تحویل سال و مفهوم آن، اظهار کرد: انسان در زندگی خود باید همیشه  رو به ترقی وکمال باشد.

وی با اشاره به پیشرفت انسان در تمام بعد های زندگی افزود: از رحمت خداوند به دور است که امروز و فردای ما با هم هیچ فرقی نداشته باشد، چون در این صورت ضررکرده‌ایم و زندگی مطلوب است که امروز او بهتر از دیروزش باشد و همیشه یک قدم در زندگی جلو باشد و از لحاظ اخلاقی، معنوی و ... در او تحول ایجاد شده باشد .

امام جمعه طبس گلشن اضافه کرد: انسان برای اینکه بتواند تغییر و تحول در خود ایجاد کند، نیاز به عنایت و یاری خداوند دارد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: با شروع سال جدید دگرگونی وتحولی در طبیعت ایجاد می شود، درختان روییده و شکوفه می دهند، ما هم باید با عنایت خداوند تغییر وتحول در ابعاد وجودی خود برای تعالی بیشتر به وجود آوریم.

وی با اشاره به معنی و تفسیر دعای سال تحویل بیان داشت: در این دعا می خوانیم  ای خدایی که قلب ها را تو دگرگون می کنی و تدبیر امور در دست توست و حالات را از بی حالی به حال دیگر می بری موجودات و مخلوقات وهمه دراختیار توهستند خداوندا به ماهم لطف وعنایت کن و وضعیت زندگی ما را به یک حالت بهتری از گذشته تبدیل کن وامروز ما را بهتر از دیروز وامسالمان را بهتر از سال قبل قرار بده.

امام جمعه طبس گلشن با یاد آوری معاد در تفسیر این دعا خاطر نشان کرد: یکی از پیام های این دعا در دنیا تغییر وتحول است که با زنده شدن طبیعت، به ما می فهماند بعد ازمردن زنده شدنی هم هست و همانطور که درختان وگیاهان مرده بودند، خداوند آنها را مجدد زنده نموده وحیات دوباره به آنها داد، ماهم خواهیم رفت و دوباره خداوند ما را زنده می کند و باز می گرداند تا نتایج اعمالی را که در دنیا  انجام دادیم ببینیم.

وی توبه را همانند بازگشت دوباره طبیعت به زندگی دانست و خاطر نشان کرد: توبه یعنی بازگشت از تاریکی به سوی نور و به طور کلی نسبت به گذشته گنهکارانه، پر از اشتباه و خطای خود نادم باشیم وتصمیم بگیریم که بهاری زندگی کنیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به دگرگونی در هر موجودی بعد از سختی های و مشکلات فراوان، خاطر نشان کرد: همان طور که زمین و طبیعت بعد از تحمل و گذراندن سرمای زمستان دچار شکوفایی و به طور کلی بهار طبیعت می شود، انسان هم برای تغییر وتحول باید سختی هایی را تحمل کند تا بتواند در مسیر کمال و پیشرفت قرار گیرید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha