دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
فرهنگ

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: بی شک راز و رمز تحول مطلوب فرهنگی، بهره گیری از آموزه های دینی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به این که در پایان سال اقتصاد و فرهنگ قرار داریم در ارزیابی اجمالی خود از وضع فرهنگی بیان داشت: اگر می خواهیم در عرصه فرهنگی به نقطه مورد نظر و مطلوب دست یابیم و ایرادات رفع شود، باید از الگوها و آموزه های دینی به خصوص کلام اهل بیت(ع) نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما در رصد مسایل فرهنگی و بیان راهکارهایی برای رفع مشکلات در این باره افزود: با توجه به دغدغه بالای حوزویان در این راستا باید از نظرات و دیدگاه های نخبگان به خصوص علما و مراجع تقلید در راستای رفع نگرانی های فرهنگی، نهایت استفاده را کرد.

 مدیر گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با تاکید بر این که اوضاع فرهنگی باید به درستی و کارشناسی شده ، رصد و تحلیل شود، ابراز داشت: هر کسی باید در هر مسئولیت فرهنگی که قرار دارد به درستی به وظیفه خود عمل کند تا شاهد یک رشد و تحول مطلوب در این باره باشیم، به ویژه متولیان اصلی فرهنگ باید پاسخگو باشند که برای تحقق شعار امسال چه کاری کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha