جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جزایری

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری، گفت: ماه رمضان زمان برگشت از راه های غلط بوده، فرصتی طلایی برای توجه بیش از پیش به خداوند متعال است و سبب سعادت حال و آینده انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از  اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در نخستین جلسه از سلسه جلسات شرح زیارت جامعه کبیره، با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، اظهار داشت: «رمضان المبارک» نعمت بسیار بزرگی است که به ما روی آورده و باید قدردان این نعمت الهی بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه قوت جسم و روح است، تصریح کرد: در روایات بسیاری بر فضیلت روزه داری تأکید شده و بیان کرده اند که «روزه بگیرید تا سلامتی خود را به دست آورید»؛ پس برای قوت جسم، روزه داری فضیلت بسیار داشته و برای تقویت روح نیز باید با توبه و انابه آن را تقویت کرد.

ماه رمضان زمان برگشت از راه های غلط و فرصتی طلایی برای توجه به خداوند است

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فرازی از دعای ماه روزانه ماه مبارک رمضان مبنی بر «وَ هَذَا شَهْرُ اَلْإِنَابَةِ وَ هَذَا شَهْرُ اَلتَّوْبَةِ وَ هَذَا شَهْرُ اَلْمَغْفِرَةِ وَ اَلرَّحْمَةِ وَ هَذَا شَهْرُ اَلْعِتْقِ مِنَ اَلنَّارِ وَ اَلْفَوْزِ بِالْجَنَّةِ»، گفت: ماه رمضان زمان برگشت از راه های غلط بوده و فرصتی طلایی برای توجه بیش از پیش به خداوند متعال «اَلْإِنَابَةِ» که سبب سعادت حال و آینده انسان می شود.

استجابت دعا در ماه رمضان

آیت الله موسوی جزایری، بر توجه بیش از پیش مؤمنان به اعمال و فرایض این ماه معنوی تأکید کرد و بیان داشت: در این ماه عزیز احتمال اجابت دعا بیش از دیگر ماه های سال است؛ چرا که خداوند متعال «رمضان الکریم» را برای ارتباط با خویش، روزه داری، تهجد و شب زنده داری قرار داده و این اعمال خود موجب آمرزش خطاهای انسان می شود.

روحتان را روزه دار کنید

وی با بیان این که روزه شکم تنها کافی نیست، گفت: تلاش کنید با روزه ای که می گیرید، صرف اینکه گرسنه و تشنه می شوید که البته این گرسنگی عامل بسیاری از نیکی هاست، روحتان را هم روزه دار کنید.

تلاوت قرآن بهترین راه برای ملاقات با خداست

امام جمعه اهواز، افزود: سعی کنید در ساعات اولیه روز و شب به یاد خدا بوده و از گناهان خویش اجتناب کنید که بهترین راه برای به یاد خدا بودن تلاوت قرآن است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، حضور در مساجد را یکی از بهترین اعمال دانست و اظهار داشت: در ماه شریف رمضان، حضور در مساجد و حسینیه ها را فراموش نکنید، چون مکان های ارتباط ویژه مؤمنین با خدا، این دو مکان مقدس است.

رمضان ماه شادی و تفریح معنوی است

عضو خبرگان رهبری، با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه شادی و تفریح است، گفت: خداوند تبارک و تعالی در این ماه عزیز دوست دارد که بندگانش، ضمن احترام به یکدیگر، یار و مددکار فقیران و مستمندان باشند و صله رحم انجام دهند اما علاوه بر اینها عواملی که شادی معنوی انسان را فراهم می آورد، یکی موقع «افطار» بوده و دیگری هنگام «ملاقات پروردگار» است.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به فرمایش رسول اعظم(ص) مبنی بر «قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ»، تصریح کرد: ماه رمضان ماه برکت در مال، رحمت در جان و آمرزش گناهان است که برترین آنها مغفرت میباشد؛ چرا که گناهان موانع برکت بوده و خداوند متعال به همین علت ماه بزرگ خویش را زمانی برای استغفار از خطاهای گذشته انسان قرار داده است.

دست یابی به کرامات عجیب با بهره گیری درست از ماه مبارک رمضان

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان ادامه روایت پیامبر اکرم(ص) اذعان داشت: در ادامه این روایت آمده «دُعِيتُمْ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ اللَّهِ»، از اول ماه خود را آماده بندگی خالصانه خداوند متعال کنید، که اگر در این ماه به خوبی وارد شدی و آسمان تو را پذیرفت، به کرامات عجیب، مقام و منزلت دست پیدا خواهی کرد.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود، خطاب به مؤمنین، گفت: اهتمام داشته باشید در این ماه به نحوی عمل کنید که به درگاه حضرت کبریائی راه پیدا کرده و عاقبت بخیر شوید، که این عاقبت بخیری در گرو اعمال نیک و دوری از گناهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha