جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری دیدار خانواده شهید دلواری

حوزه/ شهید رئیسعلی دلواری درس بزرگی به جهان داد و آن درس این است که می توان بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت و در طریق ولایت و تابعیت از روحانیت، با دست خالی ابرقدرت ها را به زانو درآورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در دیدار خانواده و نوادگان شهید رئیسعلی دلواری به همراه امام جمعه دلوار و فرماندار تنگستان، گفت: نهضت مبارزه ضد استعماری جنوب علیه استعمار انگلیس، در تاریخ مبارزات ضد استعماری و آزادی خواهان نقش بسیار مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: بعد از نهضت به سرداری رئیسعلی دلواری و رهبری علمای بزرگ آن زمان مانند علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، مجتهد برزاجانی و سید مرتضی اهرمی و همکاری مردم، دیگر در حوزه خلیج فارس شاهد حضور انگلیس نبوده‌ایم.

وی اضافه کرد: از آن زمان تاکنون دیگر هیچ گاه انگلیس به نه تنها ایران، بلکه حوزه خلیج فارس حمله نکرد، چون متوجه شد که اگر بخواهد به ایران حمله کند، خون رئیسعلی دلواری تولید هزاران رئیسعلی کرده و منطقه دلوار کل ایران است.

امام جمعه بوشهر با بیان این که قیام شهید رئیسعلی دلواری یک قیام عادی نبود، بیان داشت: قیام این شهید عزیز برخاسته از متن قرآن، عترت و ولایت بر اساس وظیفه و جهاد اسلامی و با دست خالی علیه ابر قدرتی بود که مورد حمایت و پشتیبانی تمامی کشورها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که ما هنوز شهید رئیسعلی دلواری را نشناخته ایم، اظهار داشت: ایشان در سن جوانی، کاری بزرگ نه تنها در ایران و حوزه خلیج فارس، بلکه در طول تاریخ جهان انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: شهید رئیسعلی دلواری درس بزرگی به جهان داد و آن درس این است که می توان بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت و در طریق ولایت و تابعیت از روحانیت، با دست خالی در کنار مردم با عنایت خدا، انگلیس و ابرقدرت ها را به زانو درآورد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با بیان این که نام شهید رئیسعلی دلواری در طول تاریخ ماندگار است، افزودند: این ماندگاری بخاطر آن است که ایشان بر اساس آموزه های دین و اتکاء به دین و روحانیت حرکت کرد، از ابرقدرت ها نترسید و جهاد کرد و با پشتوانه مردم این حماسه را آفرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha