پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اردوی جهادی طلاب

حوزه/ مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم از اعزام ۲۳ گروه جهادی استان قم متشکل از طلاب و دانشجویان بسیجی به مناطق محروم و کم برخوردار کشور در ایام تابستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید حسین فرهادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید گلگون کفن استان قم، اظهار داشت: اردوهای جهادی در پی اقدام خودجوش جمعی از دانشجویان عزیز در محرومیت زدایی از مناطق محروم آغاز و در پی آن، مقام معظم رهبری دستور بر تشکیل سازمان بسیج سازندگی با عنوان رده پشتیبانی کننده از این اقدامات خودجوش را صادر فرمودند.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی اردوهای جهادی طی سال های گذشته، ابراز داشت: خدمات بسیار شایانی در قالب های گوناگون گروه های جهادی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و غیره ارائه شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم خاطرنشان ساخت: امسال نیز بحمدالله شاهد شکوفایی روحیه خدمت رسانی در بین جوانان عزیز قمی بودیم که بسیجیان استان قم هر ساله در این زمینه خوش می درخشند.

فرهادی با اشاره به اینکه فرهنگ خدمت رسانی در بین آحاد مردم و اقشار مختلف بسیج گسترش پیدا کرده است، افزود: در فصل تابستان امسال، 1821 نفر در قالب گروه های جهادی طلاب و دانشجویی به مناطق محروم اعزام شده و خواهند شد.

وی تصریح کرد: طلاب بسیجی استان قم در تیرماه سال جاری با حضور در استان های کرمان، کرمانشاه، بجنورد، لرستان، یاسوج، سیستان، همدان و ایلام به فعالیت در عرصه های عمرانی، فرهنگی و تبلیغی پرداختند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: تاکنون بالغ بر 1251 نفر به این اردو ها اعزام شده و بقیه عزیزان نیز یا در حال انجام است و یا تا پایان تابستان انجام خواهد شد.

فرهادی بیان کرد: این دسته از عزیزان در قالب گروه های مختلف تقسیم بندی شده اند که تا به امروز، 7 گروه در قم و 16 گروه در استان های دیگر از جمله کرمان، لرستان، کرمانشاه، اسلام، مرکزی اجرای ماموریت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تا کنون 23 گروه جهادی برای ایام تابستان سازماندهی شده اند، افزود: احتمال افزایش این گروه ها خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم اظهار داشت: از میان جهادگران، 1661 برادر و 160 نفر را خواهران تشکیل می دهند که در این گروه ها بسیجیان به عمده فعالیت های عمرانی، فرهنگی، درمانی و تبلیغی با شاخص اقتصاد مقاومتی خواهند پرداخت.

فرهادی با بیان اینکه این دوره ها برای طلاب و دانشجویان بسیجی به مدت 10 الی 12 روزه به طول خواهد انجامید، ابراز داشت: بسیجیان نواحی مقاومت بسیج نیز به مدت 7 روز فعالیت جهادی خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با بیان ارزیابی مناسب بازتاب اردوهای جهادی از جانب اهالی مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: افزایش رضایتمندی اهالی مناطق محروم و کم برخوردار به وضوح قابل مشاهده است.

فرهادی با اشاره به اینکه تامین مصالح عرصه عمرانی بر عهده دستگاه های دولتی، خیرین و قرارگاه قرب کوثر خاتم الانبیاء خواهد بود، ادامه داد: از مسئولین درخواست می شود توجه ویژه ای به اردوهای جهادی داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم در پایان با بیان اینکه شبیه ترین اتفاق امروز به دوران دفاع مقدس و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همین اردوهای جهادی و جهادگران بسیجی هستند، تصریح کرد: همچنان که در زمان جنگ تحمیلی تمام امکانات بسیج می شد و در اختیار رزمندگان برای دفاع از مملکت قرار می گرفت، امروز نیز با وجود جنگ اقتصادی باید با محوریت اقتصاد مقاومتی پرچم اسلام را در بلندترین نقاط به اهتزاز در آوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha