شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران از طراحی سامانه ای جهت اعزام طلاب خواهر اصفهانی به موسسات قرآنی خبرداد.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به فعالیت های این معاونت، اظهار داشت: در حوزه های علمیه به خصوص خواهران تنها بعد آموزشی مدنظر نبوده و به مباحث تربیتی نیز اهمیت بسیاری داده می شود.

صدیقه بهشتی،  با اشاره به اینکه سطح دو حوزه پنج سال و بسیار فشرده و مستمر برگزار می شود، بیان داشت: با فشردگی برنامه ها و مباحث آموزشی اساتید نمی توانند بر روی موارد تربیتی و اخلاقی مانور داده و از آنجایی که اخلاق و تربیت از درجه اهمیت والایی برخوردار است به همین منظور بخش فرهنگی حوزه این مسئولیت را به عهده گرفته است.

وی با معرفی تعدادی از فعالیتهای فرهنگی که در حوزه های علمیه خواهران انجام می گیرد،  ادامه داد: برگزاری جلسات اخلاق، انس با قرآن و مسابقات حفظ، قرائت، تفسیر و ترتیل و شرکت در جشنواره های قرآنی از جمله برنامه هایی است که تا کنون انجام گرفته است.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران، به سفر عمره مفرده طلاب اشاره و تاکید کرد: از دیگر برنامه هایی که توسط معاونت فرهنگی حوزه علمیه انجام می گیرد سفر معنوی عمره است که در آن طلاب بر اساس امتیازات فرهنگ و مذهبی به این سفر اعزام می شوند و آمادگی لازم را جهت تهذیب نفس به دست می آورند.

بهشتی، در مورد برنامه هایی که در آینده در دستور کار خود دارند، یادآور شد: برای دانش آموختگان سطح دو و کارشناسی ارشد  نیز تا سامانه ای طراحی خواهد شد تا به موسسات قرآنی و مراکز مردم نهاد اعزام شوند و در زمینه مسایل فرهنگی فعالیت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha