جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد رضا مبلغی - لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:تواضع و فروتنی از ویژگی های بارز اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی بود.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با تسلیت  ارتحال حجت الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی ، به جامعه حوزوی، خانواده و شاگردان و دوستداران آن مرحوم گفت:این عالم فقید، از روحانیون و مبلغان سرشناس استان لرستان بود که چه در استان لرستان و چه در خارج از  این استان منشا خدمات ارزنده ای برای اسلام ،انقلاب و مردم بود.

وی، با اشاره به اینکه ایشان از پژوهشگران برتر حوزوی بود، افزود:قلم شیوا و روان این مجاهد خستگی ناپذیر و تالیفات وی برای بسیاری از حوزویان و مردم در زمینه های دینی و فرهنگی قابل استفاده است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، با اشاره به اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین کاظمی دو دوره نماینده مردم در حوزه های انتخابیه سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بوده اند بیان داشت:وی با تلاش وافر توانست در حل مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود تلاش کند و بسیاری از مشکلات این شهرستانها را مرتفع نماید.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، با اشاره به اینکه استاد علی آل کاظمی ،تواضع و فروتنی را از پدر بزرگوار خود به ارث برده بود ابراز داشت:وی همیشه در برخورد با مردم مهربان و گشاده رو بود و  کسانی که از نزدیک با این عالم ربانی ، مراوده و ارتباط داشته اند بر این خصوصیات اخلاقی ایشان واقف هستند.

وی با اشاره به اینکه آن مرحوم همیشه سعی داشت خلق و خوی ساده زیستی را در زندگی خود در پیش گیرد یادآور شد :حجت الاسلام و المسلمین آل کاظمی همانند پدر بزرگوارشان ،در سبک زندگی خود به ظواهر اهمیت نمی داد و با اینکه می توانست در آسایش زندگی کند همانند سایر مردم ساده و بی الایش زندگی می کرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، با اشاره به اینکه این عالم فقید، حق زیادی بر مردم منطقه و حتی ایران دارد گفت:وی علاوه بر زحمات و تلاشهای وافر در استان لرستان ،  برای  کشور نیز زحمات زیادی در جهت آسایش مردم  مخصوصا اهالی مناطق مجاور حوزه انتخابیه خود از جمله کرمانشاه و هرسین نیز متحمل شدند.

حجت الاسلام مبلغی، در پایان با تسلیت مجدد ارتحال این عالم بزرگوار، خاطرنشان کرد:  امروز نیاز است با اطلاع رسانی زحمات ایشان برای مردم بازگو و به نسلهای بعد نیز انتقال یابد؛ معرفی سیره این عالمان برجسته و ساده زیست الگویی مناسب برای طلاب جوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسجد جامع شهرستان پاکدشت IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    در گذشت عالم ربانی حضرت حجت السلام حاج شیخ علی آل کاظمی امام جماعت مسجد جامع شهرستان پکدشت به مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان پاکدشت تسلیت عرض میکنم واز خداوندمنان برای آن عزیز سفرکرد علو درجات و برای بازماندگان صبرجزیل خواستارم