شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ازدواج

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشکده اصول الدین با اشاره به میزان طلاق در کشور گفت: نرخ طلاق در ایران بالا نیست، بلکه آنچه پایین است، نرخ ازدواج است که نرخ طلاق را بالا نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» تقی برهانی امشب در نشست علمی هم اندیشی بررسی« تسهیل طلاق و طلاق زدایی در نظام حقوق خانواده » در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در قم  گفت: بسیار خرسندیم که طلاب در مسایل اجتماعی، وارد تتبعات و پژوهش های کاربردی شده اند.

وی افزود: در حوزه متن و قانون در عرصه های اجتماعی بسیار غنی هستیم ودر پارامترهای عملی مشکلات بسیاری در کشور داریم.

عضو هیئت علمی دانشکده اصول الدین بیان کرد: برای یک پژوهش حتما باید یک جامعه آماری وجود داشته باشد و آن را بررسی کنیم و به موارد مثبت و منفی برسیم.

وکیل دادگستری اظهارکرد: مثلا در یک شهر 100 ازدواج ثبت می شود، ولی بر اساس تعداد جوانان باید 3 هزار ازدواج می داشتیم و در مقابل همین 100 ازدواج هم 100 طلاق وجود دارد.

وی گفت: در واقع طلاق زیاد نیست، بلکه ازدواج کم شده است؛ به شدت در زمینه تسهیل ازدواج در کشور ضعیف هستیم و نتوانسته ایم  جوانان را به ازدواج ترغیب کنیم.

برهانی خاطرنشان کرد: باید قضات علت  را شناسی  کنند و تدابیری برای حل مشکلات زوجین داشته باشیم؛ درحالی که امروز این گونه نیست؛ در اسلام مسایل باید با حکمیت و کدخدا منشی حل شود.

عضو هیئت علمی دانشکده اصول الدین بیان کرد: متاسفانه علی رغم وجود سابقه در فقه در خصوص اینکه نشوز در مردان نیز قابل تحقق است، این  مساله مورد نقد ونظر واقع نشده است.

وکیل دادگستری اظهارکرد: اگر بناست که طلاق را کاهش دهیم، باید روی مساله قدرت مردان در طلاق نیز کار کنیم وآن را به شکلی مدیریت کنیم که این مشکلات کمتر شود.

وی گفت: مساله طلاق عاطفی و زندگی عادی پس از طلاق تقلبی یکی از مشکلات بزرگی است که امروزه برخی از زوجین برای حل مشکلات خود به آن دست می زنند که باید از این مسایل نیز جلوگیری کرد.

برهانی خاطرنشان کرد: بیشتر طلاق هایی که از سوی زنان مطرح می شود که علی رغم اینکه زنان روحیات و عشق فراوانی به زندگی و فرزند خود دارند، ولی به شکلی مشکل دارند که دیگر حاضر به این زندگی نیستند پس حتما باید مشکلات رادر زندگی ها به شکل عملی حل کرد.

وی افزود: باید زوجین را نسبت به زندگی تلخ و سخت و صعب پس از طلاق آگاه کرد تا به این راحتی کانون زندگی خود را از هم نپاشند؛ باید به روش های دینی و زندگی ناب محمدی(ص) پناه ببریم و زندگی را شیرین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha