جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راهیان نور

حوزه/استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مؤثری در نشان دادن ایمان رزمندگان به نسل‌های آینده انقلاب دارد، گفت: راهیان نور منبعی برای ساختن یا تقویت روحیه‌ی جهادی همه‌ آنهایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، می باشد.

حجت الاسلام محمد جوادی، استاد «حوزه»علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران به برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره کرد وگفت: در هر فرهنگی از ارزش‌ها و اعتبارات ملی تکریم به عمل می‌آید و حضور آحاد ملت در سفر راهیان نور و در سرزمین‌هایی که جوانان ما به شهادت رسیدند هم در واقع تکریم شهیدانی است که امروز عزت و افتخار ما هستند.

وی تصریح کرد: راهیان نور منبعی است برای ساختن یا تقویت روحیه‌ی جهادی و همه‌ آنهایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند برای دفاع از این انقلاب باید در تکریم شهیدان مشارکت کنند و به نوعی روحیه ایثار و شهادت را تبلیغ و ترویج کنند.

پژوهشگر حوزوی، نقش و تأثیر حضور جوانان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تاثیرگذار در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و انسانی آنان دانست و بیان کرد: مقاومت و روحیه خودباوری در میان نسل جوان یک جامعه سبب رشد و پیشرفت آن می‌شود.

وی گفت: اردوهای راهیان نور دریایی فرصتی با ارزش و مغتنم برای آشنایی اقشار مختلف جامعه با شهدای دریایی کشورمان و عظمت حضور دریادلانه آنان در دفاع از حریم نظام در آبهای خلیج فارس است که غرور خاصی را به انسان داده و یاد شهدای غیور مردی را که تن به دریا سپردند، در یادها و جان‌ها زنده می‌کند.

استاد حوزه علمیه، بقا و ماندگاری روحیه استکبار ستیزی در جامعه را تأثیر دیگر اردوهای راهیان نور برشمرد و تصریح کرد: با توجه به حوادثی که در منطقه رخ می دهد و همچنین با عنایت به تاکیدات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر حفظ آمادگی حضور در برابر دشمنان صهیونیستی در هر جا که نیاز باشد، از این رو اردوهای راهیان نور پیام ایستادگی، شجاعت، آمادگی و استکبار ستیزی را به زائران قتلگاه شهدا می دهد.

حجت الاسلام جوادی گفت: سفرهای فرهنگی زیارتی راهیان نور آثار راهبردی بسیار زیادی دارد و همه مسؤولان باید خودشان را موظف بدانند در این امر مقدس مشارکت دلسوزانه داشته باشند و حتی خانواده ها نیز اسباب سفر فرزندان دانش آموز خود را به این اردوها فراهم نمایند.

وی با اشاره به این که باید نسل کنونی با رشادت های رزمندگان اسلام آشنا شوند، افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان پل ارتباطی بین نسل کنونی و دوران دفاع مقدس است.

محقق حوزوی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا در نهایت اقتدار و امنیت هستیم، تصریح کرد: ما در مقابل دنیا ایستادیم و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم و اکنون نیز امن ترین کشور دنیا هستیم.

وی با تاکید بر این که ما امروز امنیت و آسایش و پیشرفت خود را مدیون شهدا و امام شهیدان هستیم، گفت: اگر امروز ایران اسلامی نه فقط در منطقه که در جهان نقش محوری و کلیدی دارد و طلایه‌دار جبهه ایستادگی و مقاومت در برابر قطب استکبار و صهیونیسم بین الملل به شمار می‌رود، از نعمات رشادت‌های شهدا و راهنمایی امام خامنه‌ای و عنایت و توجه ویژه پروردگار متعال به این مردم به برکت وحدت و اسلام خواهی آنان است.

حجت الاسلام جوادی با تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان با حماسه آفرینی رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی، اظهارداشت: نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و آگاه باشند که اگر می خواهند در دنیای امروز سعادتمند و سرافراز باشند، باید در همه شرایط حافظ آرمان های مقدس شهیدان انقلاب و دفاع مقدس باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مؤثری در نشان دادن ایمان رزمندگان به نسل‌های آینده انقلاب دارد، افزود: نباید تنها به برگزاری اردوهای راهیان نور اکتفا کرد، بلکه باید راه‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس را شناسایی و آن را در سطوح مختلف برای مردم اجرا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    0 0
    طببل