یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور وگردشگری بسیج گفت: با توجه به تاثیرپذیری زائرین در یادمان ها و زیارتگاه های شهدا و نیز در راستای رونق فعالیت های فرهنگی، تربیتی و معنوی، در سال آینده دوره های تخصصی روایتگری دفاع مقدس در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و محلات را برای مبلغین خواهیم داشت.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور وگردشگری بسیج، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «خدا می‌داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست؛ و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‌ مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.»، اظهارداشت: بسیج طلاب کشور و معاونت امور طلاب حوزه علمیه قم امسال در فعالیت مشترکی اعزام طلاب و روحانیون به عنوان زائر را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و زیارتگاه های شهدا انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه اعزام زائرین طلاب و روحانی به مناطق عملیاتی و زیارتگاه های شهدای دفاع مقدس، 4 هزار مبلغ را شامل می شود، ادامه داد: با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته، خوشبختانه شاهد حضور گسترده کاروان های عمومی طلاب و روحانیون بودیم که علاوه بر تاثیرات فراوان برای این قشر، مورد توجه و استقبال سایر اقشار قرار گرفته است، به گونه ای که از سوی سایر اقشار درخواست هایی برای اعزام در قالب کاروان های حوزه و بسیج طلاب داشته ایم.

*آموزش 6هزار طلبه و روحانی بسیجی جهت حضور در کاروان های راهیان نور

حجت الاسلام حسینی دیباجی، با بیان اینکه رسالت مبلغین نقش آفرینی در ترویج امر دین است، گفت: با توجه به تاثیرپذیری زائرین در مناطق، یادمان ها، اردوگاه ها و زیارتگاه های شهدا و نیز در راستای رونق فعالیت های فرهنگی، تربیتی و معنوی، حضور علما، روحانیون و طلاب بسیجی را در کاروان های حرکت عظیم راهیان نور داریم که در سال جاری قریب به 6هزار نفر برای تامین این منظور آموزش های یک روزه دیده اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج افزود: این دوره ها در 29 استان به صورت غیرمتمرکز و در 2 استان بصورت متمرکز و با حضور اساتید خبره برگزار شد.

*کتاب کار مبلغین راهیان نور تدوین و در اختیار مبلغین قرار گرفته است

وی گفت: امسال هم چنین کتاب کار مبلغین راهیان نور توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور وگردشگری بسیج، تهیه و تدوین شده است که هم اکنون در اختیار مبلغین قرار دارد، همچنین سیستم اطلاع رسانی پیامکی مبلغین راهیان نور از امروز راه اندازی شده که از این طریق امورات تخصصی از قبیل شرح وظایف در اتوبوس ها، یادمان ها، زیارت گاه ها و... برای مبلغ ارسال و یادآوری می شود.

*برگزاری دوره های تخصصی روایتگری دفاع مقدس در سال آینده

 حجت الاسلام حسینی دیباجی، اضافه کرد: از فعالیت های شایسته صورت گرفته در برخی استان ها برگزاری دوره های روایتگری دفاع مقدس بود که یکی از آثار آن، این است که مبلغ در کنار امورات تبلیغی در جمع کاروان های راهیان نور، بیان خاطرات شهدا را نیز خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: بحمدالله با برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده دوره های تخصصی روایتگری دفاع مقدس در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و محلات را برای مبلغین خواهیم داشت.

وی مهمترین مباحث مورد لزوم پس از بیان ادعیه، احادیث و آیات و ایجاد انس و الفت با زائرین، که مبلغین باید مورد توجه قرار دهند، را بیان موفقیت های نظام جمهوری اسلامی و تدابیر مقام معظم رهبری در مباحث مدیریتی نظام عنوان کرد و افزود: آنچه باید مورد تاکید مبلغین راهیان نور قرار گیرد، تشریح و تبیین اصول و ارزشهای رزمندگان 8 سال دفاع مقدس می باشد؛ چراکه استحکام و پیشرفت نظام اسلامی از آن ها است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور وگردشگری بسیج در پایان خاطرنشان شد: در راهیان نور دانش آموزی که از مهرماه آغاز شد و تا نیمه اسفند ادامه داشت،  7500 مبلغ اعزام شدند و در اعزام راهیان نور محلات که از 25 اسفند آغاز شده است برنامه ریزی حضور بیش از 5هزار مبلغ صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha