یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سرهنگ رنجکش

حوزه/ فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب، سفرهای راهیان نور را به‌مثابه پادتن‌های فرهنگی مقابله با هجمه‌های دشمنان دانست و گفت: آشناسازی جوانان با فرهنگ جهاد و شهادت و میثاق آن‌ها با شهدا پادتن فرهنگی را ایجاد می‌کند که سبب نفوذناپذیری آنها در برابر هجمه‌های فکری -اعتقادی دشمن می‌شود .

سرهنگ رنجکش، فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اثرگذاری دو عمل مهم در فرهنگ عمومی کشور ازجمله تدفین شهدای گمنام و مسأله راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی جریان ساز در کشور مطرح است به‌گونه‌ای که یک‌سوم از سفرهای مردم در سراسر کشور مربوط به حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است.

وی هدف از برپایی اردوهای راهیان نور را تعمیق معارف دینی در قالب فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: تمرکز اردوهای راهیان نور بر مسأله تربیتی و آموزشی بوده و در این مسیر به دنبال ترویج فرهنگ حماسه، جهاد، ایثار و شهادت هستیم.

سرهنگ رنجکش، بابیان این‌که مبنا و اساس سیره شهدا دین و شریعت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان با توجه به تخصص خود در امور دینی بهترین گزینه جهت نظارت و راهبردی نمودن این مسیر است.

وی حضور مبلغان حوزه‌های علمیه در کنار خادمان شهدا را راهکاری مهم در انتقال معارف دینی و ترویج مبانی اسلامی دانست و اظهار داشت: اصلی‌ترین ستادی که می‌تواند در حوزه معارف و مبانی دینی در راهیان نور فعالیت کند، حوزه علمیه است؛ ازاین‌رو از سال گذشته ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شد.

سرهنگ رنجکش، زیارت همراه با معرفت را از نکات اصلی و اساسی سفرهای راهیان نور دانست و افزود: برای هدفمندسازی این موضوع شبکه مبلغین کشور راه‌اندازی شده و وظیفه این شبکه شناسایی، ساماندهی و آموزش مبلغان و به‌کارگیری در یادمان‌های دفاع مقدس، اردوگاه‌ها و کاروان‌ها است و اگر این شبکه شکل گیرد کار تربیت در راهیان نور نهادینه خواهد شد.

وی ایجاد کمیته عقیدتی دینی را از دیگر عملکردهای ستاد راهیان نور در عمق‌بخشی به زیارت همراه با معرفت زائران کاروان‌های راهیان نور دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولیت و دبیری این کمیته نیز بر عهده حوزه‌های علمیه است و تمام نهادها که می‌توانند به‌نوعی در حوزه مبلغان کمک کنند در این کمیته نماینده دارند.

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب، پاسخگویی به شبهات و نظارت بر محتوای کتب و نشریات حوزه‌های دینی از دیگر وظایف حوزه علمیه برشمرد.

 

راهیان نور بهترین ابزار جهت زمینه‌سازی فرهنگ مقاومتی است

 

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب، بابیان این‌که راهیان نور عامل بازدارنده در نفوذ فرهنگی دشمن است، گفت: سخن از حماسه شهدا و سبک زندگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تولید پادتن فرهنگی است.

سرهنگ رنجکش در پایان سخنان خود تصریح کرد: آشناسازی جوانان با فرهنگ جهاد و شهادت و میثاق آن‌ها با شهدا پادتن فرهنگی را ایجاد می‌کند که سبب نفوذناپذیری آنها در برابر هجمه‌های فکری -اعتقادی دشمن می‌شود و راهیان نور بهترین ابزار جهت زمینه‌سازی این فرهنگ نفوذناپذیری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha