جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت الله آصفی نسبت به رهبری متواضعانه برخورد می کرد و وقتی مقام معظم رهبری فرمودند حضور شما در نجف لازم و مفید است ایشان بدون هیچ شرط و درخواستی پذیرفت و در آنجا هم منشا خدمات بسیار و مورد اعتماد مرجعیت و سیاسیون عراق بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» با اشاره به کارنامه درخشان علمی و معنوی مرحوم آیت الله آصفی نماینده سابق رهبر انقلاب در کشور عراق گفت: ایشان بین خواص شناخته شده و از شاگردان شهید صدر بودند؛ سال‌ها در نجف خدمت علما و بزرگان تلمذ کردند و سپس سال‌ها در قم به تدریس مباحث مختلف از جمله فلسفتنا و اقتصادنا پرداختند.

وی افزود: قبل از انقلاب در مدرسه مرعشیه در درس ایشان شرکت می کردم؛ ایشان عالمی با تقوا و دارای مقات عالی علمی بود.

زهد آیت الله آصفی به معنای بی‌تعهدی و کناره گیری نبود

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه زهد ایشان به معنای بی‌تعهدی و کناره گیری نبود اظهار داشت: ایشان زاهد واقعی بود؛ مصداق همان زاهدی که امیرالمومنین در نهج‌البلاغه تعریف کرده اند، به دنیا بی رغبت و بی اعتنا بود و در عین حال در عرصه علم، عمل و اجتماع بسیار فعال و پرکار بود و هر کجا که لازم بود حضور می‌یافت.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: آیت الله آصفی در مدتی که دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود از قم با اتوبوس به تهران و از ترمینال با وسایل نقلیه عمومی به مجمع می رفت. وقتی به ایشان گفته شد شما برای مجمع می‌آیید و باید ماشین شما را از قم بیاورد قبول نکرد.

وی به ساده زیستی مرحوم آیت الله آصفی اشاره کرد و گفت: من به منزل ایشان در نجف رفتم منزلی بسیار محقر بود و از  ما هم فقط با خرما پذیرایی کردند، منزل ایشان در قم هم همینطور بود.

رفتار عالمانه و هوشمندانه آیت الله آصفی در عرصه انقلاب

 وی افزود: این عالم مجاهد در عرصه اجتماع، انقلاب و ولایت پذیری بسیار عالمانه و هوشمندانه عمل می‌کرد، ایشان با این سابقه درخشان، خدمات علمی و فضل حوزوی برای طلاب الگو و نمونه است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان گفت: آیت الله آصفی نسبت به رهبری متواضعانه برخورد می کرد و وقتی مقام معظم رهبری فرمودند حضور شما در نجف لازم و مفید است ایشان بدون هیچ شرط و درخواستی پذیرفت و در آنجا هم منشا خدمات بسیار و مورد اعتماد مرجعیت و سیاسیون عراق بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha