جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آل خلیفه

حوزه/ سیزده مؤسسه اسلامی استرالیا پادشاه بحرین را مسئول مستقیم پیامدهای سرکوب مردم دانستند و افزودند آزادی های دینی و حقوق اساسی ساکنان اصلی بحرین در معرض تهدید قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سیزده مؤسسه اسلامی در کشور استرالیا با صدور بیانیه ای اعلام کردند نظام بحرین از زمان آغاز انقلاب مردم این کشور تا کنون ضربت سختی را به روند سیاسی و حقوق بشر وارد کرده و این در حالی است که مردم بحرین فقط خواستار دموکراسی و عدالت و مشارکت سیاسی در اداره کشور هستند.

این مؤسسات افزودند: نظام بحرین در ادامه رفتارهای سرکوبگرانه خود همچنان بر سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم و اخراج ایشان از کشور اصرار دارد و این گونه رفتارها نشان دهنده میزان اهانت آنها به جایگاه روحانیت و علما می باشد.

در این بیانیه آمده: اقدامات سیاسی، قضایی و امنیتی اخیر نظام بحرین علیه شیعیان به منزله اعلام جنگ علیه شیعیان کشور است.

این مؤسسات در پایان بیانیه خود پادشاه بحرین را مسئول مستقیم پیامدهای سرکوب مردم دانستند و افزودند آزادی های دینی و حقوق اساسی ساکنان اصلی بحرین در معرض تهدید قرار دارد و ما از جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشر بین المللی و هیئت های دینی در کشورهای مختلف جهان می خواهیم به مسئولیت خود در برابر اتفاقات بحرین عمل کنند.

این بیانیه توسط مؤسسات زیر امضا شده است:

مسجد الرحمن- سیدنی

مسجد الرسول الاعظم – سیدنی

جمعیت اسلامی شیعه استرالیا – سیدنی

جمعیت اسلامی جعفری – سیدنی

جمعیت الصدالقة العراقیة - ملبورن

انجمن مهاجران عراقی – ملبورن

انجمن الزهراء – ملبورن

مجلس اسلامی شیعی اعلا – سیدنی

مجلس شیعی استرالیا – ملبورن

مرکز اسلامی امام حسن – ملبورن

نشست شیعیان استرالیا – ملبورن

مؤسسه اسلامی الغدیر – ملبورن

مؤسسه اسلامی اهل البیت - ملبورن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha