جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شمس

حوزه/ مدیر حوزه یزد گفت: تعداد طلاب این حوزه قبل از تاسیس مدیریت استانی ۱۴۰ نفر بود که اکنون به ۱۴۰۰ طلبه دارای پرونده تحصیلی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین شمس در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد با بیان مهمترین فعالیت های مدیریت حوزه عملیه استان از ابتدا تا کنون، گفت: مدیریت حوزه علمیه استان یزد در تاریخ 20آذرماه سال 89 با تعداد 7 مدرسه و 10نفر از کادر مدارس و 40 نفر استاد و 470 نفر طلبه تاسیس شد که اکنون به لطف الهی 14مدرسه علمیه داری کد می باشیم که در سابق 3 مدرسه دارای کد در استان یزد وجود داشت.

وی ادامه داد: تعداد طلاب قبل از تاسیس این مدیریت 140 نفر بود که اکنون به 1400نفر طلبه دارای پرونده تحصیلی رسیده، اساتید استان نیز 40نفر که سه نفر دارای کد بوده اند به 120نفر دارای حکم ارتقاء یافته است، همچنین کادر مدارس علمیه استان یزد از 10نفر به 43نفر که همه دارای حکم می باشند افزایش یافته است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام مدارس استان یزد دارای هیئت امنا می باشد این درحالی است که در گذشته هیچ مدرسه ای دارای هیئت امنا نبوده، همچنین اکنون در یزد سه رشته تحصیلی تخصصی  امامت، حقوق و تفسیر با 142 طلبه فعال است.

وی ادامه داد: به صورت میانگین در هر هفته جلسه هایی تحت عنوان انتقادات و پیشنهادات با طلاب مدارس در مدرسه خودشان برگزار گردید که تعداد جلسات آن جمعا169جلسه می باشد و اینکه تعداد 100 جلسه نیز با کادر مدارس استان برگزار شد.

این استاد حوزه  تصریح کرد: برگزاری تعداد100جلسه به صورت ماهیانه با مدیران مدارس به صورت دوراه ای و هربار در یکی از مدارس از دیگر فعالیت های این مدیریت می باشد و همچنین تا به حال تعداد  257 تفاهم نامه با اشخاص و نهادها و ارگان های مختلف منعقد گردیده و اینکه از تمام کسانی که در انجام هر چه بهتر امور ما را یاری کردند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha