پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل اوقاف کرمانشاه ـ حجت الاسلام آیت عباسیان

حوزه / مدیر کل اوقاف کرمانشاه گفت: نهادینه ساختن قرآن در زندگی و عمل به دستورات آن می تواند هجمه های دشمنان را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان در مراسم اختتامیه نهمین دوره از مسابقات قرآنی مرحله استانی کرمانشاه با تبریک به مناسبت فرارسیدن و حلول ماه ذی الحجه عنوان داشت:  این ماه، به ماه بندگی خدا و عبادت در آن شهره دارد که یکی از عباداتی که بنده در طول عمرش می تواند بجای می آورد زیارت خانه خدا و حج واجب است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: روز عرفه روز شناخت خدا است، امروز نیز مصادف است با ازدواج آسمانی حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت علی(ع) که روز نورانی و الگویی برای جامعه ما می باشد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان عقاید مسلمانان را مورد هدف قرار داده اند و درصدد اسلام هراسی در دنیا می باشند و به نوعی به دنبال تخریب ارزش های اسلام هستند لذا نهادینه ساختن قرآن در زندگی و عمل به دستورات قرآن می تواند هجمه های دشمنان را خنثی کند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی تهاجمات و خدعه های غرب و تکفیری ها را خنثی می کند ابراز داشت: بیماری که امروز توسط غرب دامن گیر جوامع اسلامی شده است تنها به واسطه عمل به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه درمان خواهد شد.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد:  1994 فعال قرآنی در مرحله مسابقات شهرستانی شرکت کردند که بیش از 700 نفر در رشته حفظ، قرائت، دعا و اذان گویی حضور پیدا کردند.

وی بیان داشت:  امروز به برکت خون شهدا و انقلاب و نفس پاک امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه بیش از 32000 نفر در کلاس های حفظ قرآن شرکت می کنند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: از1994 نفر 208 نفر نخبه و برگزیده قرآنی  به مسابقات استانی راه یافته و در جوی دوستانه و صمیمی حضور پیدا کردند اگرچه هرفردی که کار قرآنی کند در نزد حضرت حق ظفرمند و برتر است اما مسابقات قرآنی فرصتی برای ارتقا و پویایی افراد است.

این مسئول عنوان داشت: 13 نفر از برگزدیگان در مسابقات استانی به عنوان سفیران قرآنی به مسابقات کشوری اعزام می شوند، خوشبختانه ظرفیت خوبی در بین نخبگان قرآنی در کرمانشاه وجود دارد، نخبگان قرآنی سرمایه ها و ذخایر خوبی برای استان هستند و قطعأ حرفی برای گفتن در مسابقات بین المللی خواهند داشت لذا باید بسترهای پیشرفت این عزیزان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های تخصصی قرائت و حفظ قرآن از جمله عوامل پیشرفت نخبگان قرآنی است که قطعأ موجب پرورش و کشف استعدادهای درخشان آن ها است.

حجت الاسلام عباسیان گفت: اداره کل اوقاف در راستای حمایت از حافظان و قاریان قرآن اعلام امادگی می کند، مفاهیم و تفسیر قرآن نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد لذا تمهیدات لازم برای برگزاری این کلاس ها به صورت تخصصی اندیشیده شده است.

این استاد حوزه علمیه در پایان عنوان داشت: قرآن کتابی آسمانی برای هدایت و راهنمایی بشر است که اگر بخواهیم جامعه ای سالم و به دور از هرگونه ناهنجاری داشته باشیم باید به قرآن خدمت کرد و آیات آن را در جامعه ترویج کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha