شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ عضو شورای اداری استان قم گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز نفوس آیات قرآن در محافل مختلف با شکوه خاصی وجود دارد و برپایی مسابقات قرآنی در واقع مصداق بارز تعظیم شعائر الهی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم شامگاه شنبه در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در سالن مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم اظهارداشت: با توجه به جایگاه رفیع قرآن، همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون توجه به قرآن خدا را شاکریم افتخار برپایی و برگزاری رخدادهای قرآن در سطح کشور به سازمان اوقاف وامورخیریه محوّل شده است.

وی با بیان اینکه مفتخر هستیم به صورت رسمی مسابقات قرآنی را از مرحله شهرستانی تا بین المللی برگزار کنیم، افزود: در این دوره از مسابقات در رده بزرگسالان 2هزار و 500 نفر در مسابقات قرآنی اعم از حفظ، قرائت و ترتیل قرآن شرکت کرده اند که رقابت نهایی بین کسانیکه به مرحله استانی راه پیدا کردند با حضور 230 نفر به مدت سه روز در قم برگزار شد.

وی که در آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم یادبود مرحوم استاد ابوالفضل علامی سخن می گفت، بیان داشت: طی این سه روز بیش از 3 هزار نفر در همین فضای ملکوتی به استماع آیات قرآن پرداختن.

حجت الاسلام حسینی مقدم  بیان داشت: بحمدلله و به برکت انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی امروز در کشور بی سابقه است و در ابعاد مختلف به خوبی انجام می شود و در بخش حفظ قرآنی که رخداد مبارکی شکل گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش زیادی در جهت فرهنگ سازی حفظ قرآن می کند تا ان شاءالله ایده رهبر معظم انقلاب پیرامون 10 میلیون حافظ در کشور به زودی زود تحقق پیدا کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در بخش قرائت قرآن کریم فضای تلاوت و ترتیل جامعه را فرا گرفته است، گفت: این که اماکن متبرکه، امام زادگان واجب التعظیم و مساجد کشور با حضور اساتید برجسته قرآنی و تشکیل حلقات زیبای انس با قرآن منور شده است واقعا جای شکرگذاری از خدای متعال دارد و این چیزی نیست جزء رشد توجه به معارف قرآن کریم در کشور که با مدیریت کلان رونق گرفته است.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha