سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
اهداي گوشه اي از ضريح قديمي امام حسين(ع) به موزه آستان حضرت معصومه(س)

حوزه/ گوشه اي از ضريح مطهر و قديمي امام حسين عليه السلام با حضور برخي از مديران آستان به موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اين قطعه چوب كه قدمتي چند صد ساله دارد و سالها امتياز حسن همجواري با تربت پاك سيد الشهدا را داشته است، به قم آمد تا همچون نگيني در آستانه ماه محرم دلهاي مشتاقان زيارت سرور و سالار شهيدان را از موزه آستان مقدس به كربلاي معلا روانه كند.
اين قطعه چوب كه در ابعاد تقريبي 40 در 15 سانتي متر است قطعه اي از ضريح چوبي داخلي است كه بر روي آن پنجره هاي فولادي و نقره اي نصب شده بود و به نوعي چهارچوب اصلي ضريح بر آن شكل گرفته است و با تعويض ضريح با آنچه كه اكنون بر روي قبر مطهر قرار داده شده است، در اختيار عتبه حسيني است و اين قطعه توسط يكي از خادمان افتخاري بانوي كرامت براي اهداي به موزه آستان مقدس و عيدي روز عيد قربان از سوي عتبه حسيني صبح پنج شنبه هشتم مهرماه  95 اهدا شد.
در مراسم اهداي اين قطعه از ضريح مقدس امام حسين عليه السلام، حجت الاسلام و المسلمين محمدي مديريت فرهنگي هنري آستان و حجت الاسلام و المسلمين كشفي مدير موزه آستان مقدس حضور داشتند و حاضران، اين قطعه را به نيت زيارت امام حسين عليه السلام زيارت كردند.
همچنين در اين مراسم محمد احمد ابوطالب سر طايفه سعيدي هاي يمن كه دو فرزندش در قم به افتخار طلبگي در آمده و يك فرزندش هم در يمن در حال مبارزه با آل سعود جنايتكار و كودك كش است دو قطعه نگين قديمي و يك تكه سنك نتراشيده يمن را به موزه آستان مقدس اهدا كرد.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha