یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

رییس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین‌(ع) از انتقال شهر به شهر بخشی از ضریح مقدس امام حسین‌(ع) به مقصد کشور عراق خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نظری منفرد در جمع خبرنگاران با اشاره به مراحل ساخت ضریح مطهر امام حسین‌(ع) اظهار داشت: این ضریح پس از گذشت 4 سال با تلاش‌های هیئت امنا و متخصصین در شهر قم ساخته شد.

وی با بیان این مطلب که طی هفته جاری بیش از 70 درصد این ضریح از طریق فرودگاه امام خمینی‌(ره) به شهر نجف اشرف منتقل شده است، افزود: بر اساس اطلاعات موجود ضریح در نجف مورد استقبال شگرف مردمان آن شهر قرار گرفته و بخاطر انتقال این ضریح از شهر نجف به شهر کربلا مدارس این دو شهر به مدت دو روز تعطیل شده است.

وی با اشاره به انتقال بخش باقی‌مانده ضریح به عراق گفت: 30 درصد کل ضریح که شامل قطعه بزرگ ضریح که پنجره‌ها و درب ضریح است در قم باقی‌مانده است که به خاطر شور و علاقه مردم جهت بازدید از آن این دور ضریح به صورت زمین و از طریق شهر به شهر کمتر از دو هفته دیگر به مقصد کشور عراق منتقل خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نظری منفرد ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ضریح مطهر امام حسین‌(ع) از شهر قم به تهران و پس از آن به استان مرکزی، سپس لرستان، خوزستان و نهایتا از  طریق مرز شلمچه به کشور عراق انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: این دو قطعه بزرگ ضریح در داخل قابی است بر روی یک تریلی قرار خواهد گرفت و در میان استقبال پرشور مردم دین‌مدار ایران منتقل خواهد شد.

وی در خصوص نصب نهایی ضریح در کربلا عنوان کرد: نصب نهایی قطعا با هماهنگی عتبه حسینی انجام خواهد شد که در حال حاضر به خاطر قرار گیری در ماه محرم و صفر، این امکان وجود ندارد و امیدواریم بعد از ماه صفر، ضریح نصب شود.

وی یادآور شد:‌ با توجه به اتمام ساخت ضریح امام‌ حسین‌(ع) هدایا و نذورات و تبرکات مردم در مورد ضریح را قبول نخواهد شد و علاقمندان می‌توانند نذورات خود را به ستاد عتبات واریز نمایند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نظری‌منفرد خاطرنشان کرد: پس بعد از نصب ضریح امام حسین‌(ع)، کار ساخت ضریح شهدای کربلا در قم آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha