جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام افضلی ، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی خوزستان، با اشاره به تعداد آثار دریافتی از طلاب خواهر و برادر خوزستان، بیان داشت: در مجموع ۶۲۷ مقاله به دبیرخانه علامه حلی استان ارسال شد که از این تعداد ۴۵۲ مقاله از سوی برادران و ۱۷۵مقاله نیز متعلق به خواهران می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در آیین تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی خوزستان، با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی حوزه، مدیون تحقیقات و پژوهش‌های علمی علمای قدیم بوده است، اظهارداشت: توجه به تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه سبب سرعت، رشد علمی و نوآوری طلاب شده و جشنواره علامه حلی، بهترین بستر برای رشد و توسعه این مهم است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی مرحله استانی جشنواره علامه حلی در خوزستان، گفت: «ایجاد انگیزه و اشتیاق میان طلاب برای میل به‌سوی تحقیق و پژوهش» یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مرحله استانی در خوزستان بود که بحمدالله پس از گذشت دو سال از برگزاری آن، شاهد شکوفایی بیش‌ازپیش استعدادهای پژوهشی طلاب هستیم.

دبیر جشنواره استانی علامه حلی خوزستان، با اشاره به تعداد آثار دریافتی از طلاب خواهر و برادر خوزستان، بیان داشت: در مجموع ۶۲۷ مقاله به دبیرخانه علامه حلی استان ارسال شد که از این تعداد ۴۵۲ مقاله از سوی برادران و ۱۷۵ مقاله نیز متعلق به خواهران می‌باشد.

حجت‌الاسلام افضلی در ادامه افزود: این تعداد مقالات بیانگر آن است که میزان ارسال اثر از سوی طلاب، نسبت به سال گذشته «۵ برابر» افزایش داشته و موفقیت حاصله از این جشنواره، حاکی از آن دارد که طلاب خوزستانی به ندای حوزه انقلابی در زمینه پژوهش و تحقیق لبیک گفتند.

وی در پایان با بیان اینکه خوزستان بیشترین آمار رشد مقاله‌نویسی در جشنواره علامه حلی را به خود اختصاص داده است، اظهارداشت: بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره علامه حلی، از ۱۶ هزار مقاله دریافتی، تاکنون ۸۵۰ مقاله از مجموع نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته متعلق به طلاب پایه ۳ تا ۶ حوزه علمیه خوزستان بوده و این مسأله حاکی از استقبال طلاب برای شرکت در فعالیت‌های پژوهشی می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha