جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی - پیام

حوزه/ اهتمام به برنامه ریزی جامع پژوهشی، گسترش سواد پژوهشی طلاب در تمامی سطوح، ایجاد روحیه انقلابی در طلاب و ... از ضرورت هایی است که باید وجهه همت برنامه ریزان، مدیران، کارشناسان و مجریان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش ضمن تبیین جایگاه قلم در قرآن و معارف دینی مجامع پژوهشی حوزه را به اهتمام در ارتقاء سواد پژوهشی طلاب در سطوح مختلف دعوت کرد.

متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی به شرح ذیل است.

«يَرْفَعِ اللَهُ الَّذِينَ ءَامَنُوا وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَاللهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ» 

هفته پژوهش برای گرامیداشت جایگاه رفیع قلم است که خداوند درباره آن آیه «ن والقلم و ما یسطرون» را نازل فرمود.

این هفته را با یاد کسانی آغاز می کنیم که سنگرهای جهل و نادانی را با قلم خویش درهم شکسته و با نثار جان پاک خود، بنای دانش و پژوهش را استحکام بخشیدند.

امروزه حوزه های علمیه با تکیه بر میراث گران بهای عالمان و فرهیختگان بزرگ خود، با تفکر برخاسته از جهان بینی الهی و با استناد به رهنمودهای سازنده امام خامنه ای(مدظله العالی) به دنبال برپایی تمدن جهانی اسلامی مبتنی بر حکمت و عقلانیت است.

تبیین و تداوم این رسالت عظیم، بر دوش فرهیختگان و صاحب نظران حوزوی است که باید با برنامه ریزی درست و نگرش عمیق به وضعیت امروز جهان، کام حقیقت جویان را با شهد گوارای حکمت دینی شیرین سازند.

 حوزه های علمیه، فرصتی را که در سایه انقلابی اسلامی برای نشر و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به دست آورده، مغتنم می شمارد و با روحیه انقلابی، تمام تلاش خود را در زدودن غبار غفلت، جهالت و بی دینی به کار می بندد و تا ابد در عرصه روشنگری خواهد درخشید.

توسعه و گسترش ارتباطات و فناوری های نوین، شبهه افکنی مغرضان و کینه توزان و رسالت جهانی حوزه های علمیه از یک سو،  و نیاز جامعه جهانی به معارف عمیق اهل بیت(ع) از سوی دیگر، حوزه های علمیه را مصمم ساخته که با روحیه ای جهادگونه و با برنامه ریزی پژوهشی هوشمندانه، خود را با کاروان رو به رشد دانش همگام و همراه سازد.

اهتمام به برنامه ریزی جامع پژوهشی، گسترش سواد پژوهشی طلاب عزیز در تمامی سطوح، ایجاد نظام آموزش پژوهش محور، شناسایی و تربیت استعدادهای برتر حوزه، گسترش همکاری های علمی و فرهنگی با سایر مراکز تصمیم گیر در جامعه، ایجاد روحیه انقلابی در طلاب، پایبندی به ارزش های اسلامی در تمامی برنامه ها و فعالیت ها، ایجاد روحیه پرسشگری و آزاداندیشی و ایجاد زمینه رقابت سالم طلاب در عرصه های علمی از ضرورت هایی است که باید وجهه همت برنامه ریزان، مدیران، کارشناسان و مجریان محترم قرار گیرد.

امید است با استعانت از خداوند متعال وبا راهنمایی هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مراجع عظام تقلید(مدظلهم) زمینه حضور فعال و اثرگذار حوزه های علمیه در عرصه جهانی بیش از پیش مهیا شده و شاهد شکوفایی و بالندگی حوزه های علمیه در عرصه تحقیق و پژوهش باشیم.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین

علیرضا اعرافی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha