جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  مرادبیگی- ایلام

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان ایلام با تاکید بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: تربیت طلبه تکلیف مدار، گامی مهم در انقلابی ماندن حوزه هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان ایلام، گفت: انقلابی ماندن حوزه های علمیه در گرو زمان شناسی و دشمن شناسی می باشد، لذا اگر بتوانیم طلبه را تکلیف مدار تربیت کنیم، گام های موثری به سمت انقلابی ماندن حوزه ها برداشته ایم.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: ما در حوزه علمیه باید کاری کنیم که طلاب را تکلیف مدار تربیت کنیم تا در همه عرصه ها طلبه احساس کند تکلیف او چیست و بر اساس تکلیف عمل کند همانطور که علمای سلف به تبعیت از اهل بیت (ع) در این مسیر گام برداشتند.

وی افزود: اگر طلبه  تکلیف مدار، زمان شناس و دشمن شناس پرورش نیابد، هم طلبه و هم حوزه متحجر خواهد شد و این همان چیزی که دشمن در پی آن است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور چشمگیر و با شکوه مردم به ویژه روحانیون و طلاب ولایتمدار و با بصیرت استان در راهپیمایی 9دی  افزود: مردم بار دیگر بصیرت خود را به رخ دشمن کشیده و به آنها اعلام کردند هیچ پایگاه و راه نفوذ در این نظام و مردم وجود نخواهد داشت و کسانی که پیاده نظام دشمن هستند کاری از آنان بر نخواهد آمد

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: حوزه علمیه در حماسه 9دی تکلیف مدار عمل نمود و توانست با ایستادگی و تاثیرات خود جلوی فتنه، پشت سر ولی فقیه بایستد .

وی با تاکید بر اینکه  اندیشه جدایی دین از سیاست یک روحیه بی تفاوتی نسبت به زمان، نسبت به جامعه و مسائل سیاسی است، بیان داشت: این اندیشه از دل تحجر بیرون می آید و حوزه انقلابی سد محکمی در مقابله با این روحیه می باش.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha