جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فضای مجازی

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: استفاده بهینه از فضای مجازی می‌تواند فرصتی برای ارتقای آموزشی دانش‌آموزان شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، صبح امروز در گفتمان دینی با موضوع فضای مجازی و آسیب‌های پیش رو، در جمع دانش‌آموزان مدارس بجنورد اظهار داشت: امروزه جامعه ما از جامعه سنتی به سمت جامعه الکترونیک در حال حرکت است، بنابراین می‌توان گفت که فضاهای مجازی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه جوانان در شکوفایی کشور نقش بی‌بدیل دارند، افزود: نوجوانان و جوانان باید با استفاده از اوقات فراغت، شرایط رشد شخصیت و استعدادهای ذهنی و بدنی خود را فراهم کنند و سعی کنند از این فرصت بهترین بهره را برای پیشرفت و تعالی خود ببرند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به اینکه فناوری‌های جدید مانند فضای مجازی هم فرصت هستند و هم تهدید، گفت: چنانچه قبل از ورود به این فناوری‌ها نحوه درست استفاده از آن را یاد بگیریم تبعات منفی آن نیز کمتر خواهد شد.

مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع فضای مجازی یک فرصت است ولی این‌که چگونه از آن استفاده می‌شود جای بحث زیادی دارد.

وی گفت: در مجموع هیچ راهی جز تن دادن به فناوری‌های نوین نداریم و باید تدابیری بیاندیشیم تا عوارض منفی آن کمتر شود، لذا باید به مردم آموزش استفاده صحیح از فناوری داده شود و آثار مثبت و منفی آن نیز گوشزد شود.

وی اظهار داشت: امروز دانش‌آموزان و جامعه جوان ما بیشترین وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کند و باید سعی کنند با آگاهی از آسیب‌های این عرصه، از این بستر برای پیشرفت خود بهره‌برداری کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان افزود: میزان حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی آسیب جدی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و استفاده از این فضاها باید به صورت هوشمندانه و همراه با نظارت والدین باشد تا نتیجه لازم برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه استفاده از شبکه‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای به یکی از دغدغه‌های امروز والدین تبدیل شده است، گفت: اگر چنانچه والدین بر نحوه استفاده فرزندانشان در رایانه و شبکه‌های مجازی آگاهی داشته باشند و فرزندان فقط برای مهارت دروس از این موارد استفاده کنند تاثیری مثبتی بر روند یادگیری دارد و هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در پی نخواهد داشت.

مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه وقت گذراندن دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی، علاوه ضعف دروس تأثیرات منفی دیگری به همراه دارد، اظهار داشت: با توجه به آثار مخرب استفاده از شبکه‌های مجازی نامناسب به لحاظ رفتاری هم تأثیرات منفی برای نوجوانان در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همه محتوای شبکه‌های اجتماعی مناسب سن نوجوانان نیست از این رو باید دانش‌آموزان سعی کنند با راهنمایی والدین از فضای مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha