جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدی احمدی

حوزه / حجت الاسلام احمدی با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر افزایش شبهات دینی و وجود انگیزه‌های سیاسی برای تزریق افکار منحرف و غلط در ذهن جوانان، اظهار کرد: این میدان، میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه‌ مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی، صبح امروز درسلسله جلسات نقد فیلم و تبیین جنگ نرم که در مدرسه علمیه محسنیه قزوین برگزار شد اظهار داشت:  هر مستند به دلیل نوع تأثیرگذاری و کمیت نسبتاً بالا در تولید، آثاری را که در گذشته  تولید شده و یا در حال تولید است، برای بررسی و نقد و سایر مباحث فنی و محتوایی نیاز به برگزاری محافل و کارگاه های نقد داشته که  امروز طلاب واساتید مدارس علمیه باید بیشتر در موضوع رسانه شناسی و تبیین جنگ نرم آشنایی کاملی داشته باشند.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر با توجه به سرعت رشد استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای، به ویژه در عرصه  وب و مجموعه شبکه های اجتماعی و در یک جمله فضای مجازی بارها در اجتماع دولتمردان، مدیران، مسئولان و مردم نسبت به برنامه ریزی، هدف گذاری و تولید محتوای مفید برای این فضا تاکید داشته اند.

وی با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر افزایش شبهات دینی و وجود انگیزه‌های سیاسی برای تزریق افکار منحرف و غلط در ذهن جوانان، اظهار کرد: این میدان، میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه‌ مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.

این کارشناس سینما و تلویزیون ادامه داد:  فضای مجازی، دنیایی رو به رشد، بسیار وسیع و غیرقابل توقف است که فرصت‌های بزرگ و در عین حال تهدیدهایی را هم می‌تواند به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی به برگزاری این جلسات برای طلاب حوزه علمیه قزوین را موثر دانست و بیان داشت: این جلسات برای تبلیغ و ترویج دین در رسانه و راههای مقابله با فتنه انگیزی و شیوه های انحراف و تبلیغات ضد دینی بسیار اثر گزارمی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha