جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۳ بقعه متبرکه و امامزاده این استان با حضور روحانیون و مبلغان حوزوی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: ۳۳ بقعه متبرکه و امامزاده این استان طی ایام نوروز 96 در این طرح میزبان مسافران نوروزی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، افزود: این طرح با حضور ۳۰ روحانی اعزامی از قم و تعدادی از روحانیون حوزوی و بومی در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و معرفتی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره‌مندی از فضای دینی و معنوی امامزادگان برای اقشار مختلف جامعه است.

وی ادامه داد: این طرح با هماهنگی‌های صورت گرفته در امامزادگان شاخص مرکز استان، از جمله امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد، امامزاده حمزه رضا در شیروان و ... برای مسافران و گردشگران نوروزی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد ادامه داد: همچنین در هشت امامزاده شاخص استان خراسان شمالی، برنامه‌های ویژه سال‌تحویل نیز با حضور روحانیون و مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

وی گفت: هم‌زمان با اجرای این طرح، خیمه‌های معرفت، غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه‌های مربوط به مشاوره و خانواده و غیره نیز در بقاع متبرکه خراسان شمالی برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، پخش دعای لحظه تحویل سال، پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی امامزادگان ازجمله مراسم‌های لحظه‌های سال‌تحویل در این طرح است.

وی همچنین با اشاره به حضور مبلغان و روحانیون برای اجرای برنامه‌های مذهبی فرهنگی در بقاع متبرکه استان افزود: در خیمه‌های معرفت و در غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، خیمه‌های معرفت، ولایت روحانیون به سؤالات زائران و مسافران پاسخ داده و مشاوره‌های مذهبی و فرهنگی را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری در دیگر شهرستان‌های استان خراسان شمالی نیز، با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم در بقاع متبرکه و امامزادگان پرتردد و مکان‌های پرجمعیت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha