شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت وحدت شیعه و سنی در جامعه اسلامی گفت: تمام سیاست‌گذاری‌ها در راستای منافع عمومی جامعه و بر محور وحدت باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه شنبه در دیدار علما و روحانیان اهل سنت استان اظهار داشت: یکی از عوامل وحدت بین شیعه و سنی رفتار و موضع‌گیری علمای شیعه و سنی استان است.

وی با بیان اینکه رفتار علما و روحانیان اعم از شیعه و سنی با توجه به حساسیت‌هایی که روی آن‌ها در جامعه وجود دارد، باید به شکل احسن و شایسته باشد، افزود: باید احساس شود عالمان دینی چراغ راه و پیشوای منطقه هستند که رسیدن به این مطلوب یک نعمت است.

امام‌جمعه بجنورد اعتماد مردم به علما را یک نعمت دانست و گفت: علما و روحانیون باید قدر این نعمت را بدانند، علما و روحانیان باید خوبی‌های مردم را آشکار و بدی‌های مردم را بپوشانند و همواره برای تقویت وحدت و همبستگی بین مردم جامعه بکوشند.

وی با اشاره به وحدت و صفا و صمیمیت کم‌نظیر و ستودنی شیعه و سنی استان، اظهار داشت: یکی از موهبت‌های خداوند در خراسان شمالی، وحدتی است که بین پیروان مذاهب اسلامی موجود در استان وجود دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امروز در سایه جمهوری اسلامی مردم شیعه و سنی استان با وحدت و همدلی کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و اختلاف برای آنان معنایی ندارد.

وی تصریح کرد: دشمنان همواره درصدد بر هم زدن وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی هستند و تلاش دارند تا بین این مذاهب اختلاف ایجاد کنند که همواره با هوشیاری مردم شیعه و سنی این توطئه‌ها خنثی شده است.

 امام‌جمعه بجنورد مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام را در برهه کنونی وحدت و همدلی دانست و خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی باوجود مذاهب مختلف، وحدت و اتحاد که سیره پیامبر حضرت محمد(ص) است برقرار و شیعه و سنی با تبعیت از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در کمال محبت و برادری، آرامش و امنیت در کنار هم برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha