جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 413492
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
حجت الاسلام حاجی زاده

حوزه/ سالروز ولادت مرحوم آیت الله نجفی اهری به عنوان روز «شهرستان اهر» نامگذاری شده و دوم اردیبهشت همایش این روز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، شهرستان ‌اهر مهد عالمانی فرهیخته، دانشمندان و عارفان بوده و آیت ‌الله‌ حاج شیخ حسین نجفی اهری نماد این شهرستان است.

شهرستان اهر و منطقه ارسباران منطقه عالم و عارف خیز، مجتهد پرور بوده و عالمانی دارد که در  این شهر تربیت‌ یافته و مشغول تربیت مردم جامعه شده‌اند؛ از جمله این عالمان، آیت الله حاج شیخ حسین نجفی اهری است که سالروز بزرگداشت ایشان به عنوان «روز اهر» نامگذاری شده است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح شخصیت حضرت آیت الله نجفی اهری گفت: منطقه ارسباران و شهرستان اهر دارای عالمانی فرهیخته، دانشمند و عارف بسیاری است که از آن جمله آیت ‌الله‌ حاج شیخ حسین نجفی اهری است که ایشان در آن زمان صاحب رساله و نظر بودند.

وی افزود: در حالی که شهرستان اهر مراجع صاحب رساله و صاحب ‌نظر دیگری نیز دار،د اما تصمیم بر آن شد تا سالروز ولادت آیت ‌الله حسین آقا نجفی را به‌ عنوان نماد شهرستان اهر انتخاب کنیم.

امام جمعه اهر تاکید کرد: هدف از نامگذاری روز شهرستان اهر به‌ منظور سرمشق قرار دادن برای جوانان است تا از این سرمشق پیام گرفته و راهنمایی برای آن‌ ها باشد.

حجت الاسلام حاجی‌ زاده ادامه داد: دوم اردیبهشت‌ ماه سالروز ولادت آیت ‌الله‌ نجفی اهری است که براین اساس اردیبهشت ماه سال گذشته از مقام ایشان تجلیل شد.

امام جمعه اهر با بیان اینکه دوم اردیبهشت‌ ماه امسال نیز همایش روز شهرستان اهر برگزار می ‌شود، تصریح کرد: سپاه ناحیه اهر مسئول برگزاری مراسم روز شهرستان اهر بوده و تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزارشده و در شورای فرهنگ عمومی اهر نیز مطرح‌ شده است.

وی همچنین گفت: کتاب «تندیس مهربانی» تحت عنوان زندگی‌ نامه آیت ‌الله‌ نجفی اهری نگارش شده که در همایش روز اهر از آن رونمایی خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در پایان تاکید کرد: آیت‌الله نجفی اهری شخصیتی عالم، اخلاقی و مبارز داشتند و از یاران امام خمینی( ره )بودند.

گفتنی است،  آیت الله حاج شیخ حسین نجفی اهری سرانجام بعد از ۱۰۴ سال عمر با برکت در ۲۳ بهمن ۱۳۴۵ شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha