جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر سید محمد تقی مدنی-مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه، با تاکید بر این که تربیت انسان ها ارتباط مستقیم با حوزه ها دارد، گفت: وظیفه علما نسبت به مردم بسیار زیاد است و وجود روحانیت در میان مردم و به ویژه در روستاها از هر دستگاه اجرایی و نظارتی تاثیر بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، دکتر سید محمد تقی مدنی، در جلسه انجمن حامیان توسعه مدارس علمیه که در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد با بیان این که حوزه های علمیه مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) قرار دارند، گفت: فعالیت های حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رونق یافته و با برنامه ریزی های خوب به طور مطلوب تری طی شده است.

وی ادامه داد: نظر به این که بحث تربیت انسان ها ارتباط مستقیم با حوزه های علمیه دارد، این انجمن مباحث عمرانی و جذب سرمایه برای حوزه خراسان را بر عهده گرفته است و در این مسیر از هر گونه  همکاری دريغ نمي ورزد .

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: این انجمن باید هر سال 10 درصد از وابستگی خود به دولت را کاهش دهد، چرا که آنان نیز تعهدات خود را به سختی پرداخت می کنند و طبق توافق های صورت گرفته، پروژه های مشهد را در اولویت سال جاری قرار داده ایم.

مدنی به تاثیرگذاری حضور علما در میان مردم اشاره کرد و افزود: وظیفه علما نسبت به مردم بسیار زیاد است و وجود روحانیت در میان مردم و به ویژه در روستاها از هر دستگاه اجرایی و نظارتی تاثیر بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی محصول تربیتی فرزندان در حوزه های علمیه بود و حوزه ها در این دوره عملکرد بسیار خوبی داشتند و بر این اساس، باید برای توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) و توسعه حوزه های علمیه با خود عهد ببندیم.

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه کشور  در پایان گفت: با مدیریت آیت الله عاملی، فعالیت های خوبی در حوزه علمیه خراسان شکل گرفته و می طلبد که ماهم در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha