جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دولت مالزی کمیته ویژه‌ تقویت دادگاه‌های شریعت اسلامی تشکیل می‌دهد

حوزه/ دولت مالزی اعلام کرده کمیته‌ای ویژه با هدف تقویت «دادگاه‌های شریعت اسلامی» و «قوانین شرع» ایجاد می‌کند تا بر اصل اسلام به عنوان دین رسمی این کشور که در قانون اساسی مندرج شده تاکید گردد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دولت مالزی کمیته‌ای ویژه به منظور توانمندسازی و تقویت دادگاه‌های شریعت اسلامی موجود و قوانین شرعی فعلی در این کشور ایجاد می‌کند. این کمیته قرار است در راستای تاکید بر دین اسلام به عنوان دین رسمی کشور مالزی، مندرج شده در قانون اساسی این کشور تشکیل شود.

داتوک سری جمیل خیر بهاروم وزیر مربوطه در کابینه نخست وزیری مالزی در این باره گفت: تشکیل این کمیته ویژه روز گذشته در جلسه کابینه دولت به تصویب رسیده است. این کمیته قرار است به عنوان جایگاه معتبری برای بهبود سیستم قضایی دادگاه‌های شریعت موجود نقش ایفاء کند و دادگاه‌های شریعت اسلامی را به شیوه‌ای جامع در راستای منفعت مسلمانان پرقدرت سازد.

جمیل خیر در ادامه گفت: این کمیته چند شاخه و بخش‌های مختلفی خواهد داشت و وظیفه آن در حقیقت ایجاد هماهنگی‌های لازم میان قوانین مدنی و شریعت اسلامی، اصلاحیه‌های پیشنهادی به دادگاه شریعت (صلاحیت کیفری)، مدیریت و بازسازی دادگاه‌های شریعت فعلی، ایجاد دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برای قضات شرع اسلامی و کارمندان این اداره دادگستری، تحصیلات در رشته حقوق اسلامی و امور وکلای شریعت  خواهد بود.

به گفته این وزیر مالزیایی کمیته جدید تشکیل شده قرار است شامل نمایندگانی از کلیه شوراهای مذهبی، دولتی، اسلامی و اتاق‌های دادگستری، دانشگاهیان و اساتید دانشگاهی، فعالان مدنی و اجتماعی، ماموران سابق و ارشد دولتی و متخصصان حقوقی از دادگاه‌های مدنی و شریعت اسلامی باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha