جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: همۀ رسولان الهی یک مسیر را داشتند، اصول دین در همۀ ادیان الهی یکی بیشتر نیست؛ یعنی حضرت آدم«علیه‌السلام» تا پیغمبر آخر«صلی الله علیه وآله» همگی به توحید و نبوت انبیا و قیامت اعتقاد داشتند و حتی به دوازده امام هم اعتقاد داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جلسه اخلاق خود به میلاد حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و با تبریک به همه مسیحیان، اظهار کرد: از بین همۀ انبیا که ۱۲۴هزار پیغمبرند، 313 نفر «رسول» هستند.

وی با بیان اینکه «نبی» یعنی کسی‌که مطلع است و ازطرف پروردگار دین را می‌داند، گفت: بعضی انبیا علاوه بر اینکه نبی هستند، رسول هم هستند؛ یعنی از طرف خداوند، به طرف مردم فرستاده می‌شوند تا مردم آن‌ها را هدایت بکنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: همۀ این رسولان الهی یک مسیر را داشتند، اصول دین در همۀ ادیان الهی یکی بیشتر نیست؛ یعنی حضرت آدم«علیه‌السلام» تا پیغمبر آخر«صلی الله علیه وآله» همگی به توحید و نبوت انبیا و قیامت اعتقاد داشتند و حتی به دوازده امام هم اعتقاد داشتند.

عضو خبرگان رهبری افزود: اثبات این ادعای ما سنگی است که در موزه انگلیس نگهداری می شود و متعلق به حضرت داوود است که اسم همه انبیا و نبی مکرم اسلام(ص) بر روی آن نگاشته شده است.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: در روایتی، راجع به حضرت عیسی«علیه‌السلام» گفته شده که در زمان ظهور، وقتی حضرت مهدی«علیهالسلام» ظهور می کنند، در بیتالمقدس هم، حضرت عیسی«علیه‌السلام» از آسمان پایین می‌آیند و ظاهر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسیحیان هم وقتی چشمشان به حضرت عیسی«علیه‌السلام» روشن می‌شود، خیلی خوشحال می‌شوند؛  تاکید کرد:  معجزه وقتی تکمیل می‌شود و کرامتی بزرگ به‌وقوع میپیوندد که بعد از اینکه مسیحیان ایشان را شناختند، وقتی موقع نماز می‌شود، حضرت عیسی«ع» پشت سر امامزمان«عج» می‌ایستند و اقتدا می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در روایت است که امامزمان«عج» به حضرت مسیح تعارف می‌کنند و می‌ فرمایند شما بایستید جلو، اما حضرت عیسی«علیه‌السلام» می‌گویند «نه، امروز، روز شماست» و به امامزمان «عج» اقتدا می‌کنند و همین امر سبب می‌شود که همۀ مسیحیان می‌آیند و پیروِ اهل‌بیت«علیهم‌السلام» می‌شوند و در انتها، یک آیین را، همه می‌پذیرند.

وی در پایان به همه مسیحیان و پیروان ادیان توحیدی توصیه کرد: درباره پذیرش دین تحقیق کنید و بررسی داشته باشید، چرا که مجموعه انبیا فقط یک دین داشتند و تفاوت در برخی از احکام مثل مجموعه واجبات و محرمات است، اعتقادات همیشه حتی بعد از ظهور حضرت امام مهدی(عج) هم یکسان است و تغییری نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha