شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: ترویج فرهنگ وقف در راستای تغییر نگرش به وقف و ایجاد وقف هایی براساس نیازهای روز جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، شب گذشته در آیین گشایش بازرسی های برنامه محور از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ سال است که کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار دارد و امیدواریم که همچنان این امر در سایه حضرت ولی عصر(عج) و رهبری امام خامنه ای ادامه داشته باشد.

وی افزود: مردم آذربایجان شرقی همیشه در بسیاری از موارد در پیشرفت، از خودگذشتگی و پیروی از ولی فقیه جزء اولین ها بوده و هستند و این موضوع را در عرصه های مختلف از جمله حضوری پرشور در جنگ تحمیلی و دیگر مقاطع انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه به اجرای بازرسی های برنامه محور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه از عملکرد ادارات اوقاف در سراسر ایران اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه باعث پویایی و همچنین رقابتی دوستانه در ادارات اوقاف و امور خیریه شده است که این موضوع دستاوردهای بسیار مثبتی در راستای تبادل تجربیات و همچنین آشنایی با نحوی اجرای برنامه های مختلف در استان های گوناگون را برای مدیران و کارشناسان ارشد استان ها فراهم کرده است.

وی افزود: بازرسی برنامه محور بسیار کار پسندیده ای محسوب می شود زیرا که رویکرد این بازرسی ها بیشتر کیفی بوده و تاثیر زیادی در بهبود عملکرد ادارات اوقاف داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در ادامه به نقش و جایگاه وقف در جامعه اشاره کرد: با تدابیر اندیشیده شده و همچنین اجرای برنامه های مختلف توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر شاهد روند روبه  رشد در ایجاد وقف های جدید در کشور بوده ایم لذا یکی از مواردی که می تواند در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد تغییر نگرش به وقف و موقوفات در راستای احیای موقوفات و همچنین ایجاد وقف هایی براساس نیازهای روز جامعه است که این موضوع می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha