جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سازمان حقوق بشر نیوزلندی خواستار آزادی فعالان اجتماعی در فلسطین شد

حوزه/ انجمن فعالان حقوق بشر نیوزلند با اعلام همبستگی با فعالان اجتماعی در سراسر سرزمین‌های اشغالی خواستار آزادی بی قید و شرط دستگیر شدگان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از scoop، انجمن فعالان اجتماعی و حقوق بشر در نیوزلند، دستگیری همکاران شان را در سرزمین های اشغالی فلسطین به دست نظامیان رژیم صهیونیستی محکوم کرده و خواستار آزادی فوری آن ها شدند.

انجمن فعالان حقوق بشر نیوزلند با اعلام همبستگی با فعالان اجتماعی در سرتاسر سرزمین های اشغالی خواستار آزادی بی قید و شرط آن ها شد. از جمله این فعالان نیدال ابو اکر و غسان زاویه می باشند که از سال 2014 تاکنون در بازداشت اداری (بازداشت موقت) به سر می برند.

منذر امیره فعال حقوق بشر در فلسطین اشغالی در جریان راهپیمایی اعتراضی علیه «بازداشت کودکان» در 27 دسامبر بازداشت شد. محمد لطفی نیز در 9 ژانویه بازداشت شده و حسن فرج و وسام همدان نیز در 12 ژانویه در یک راهپیمایی مسالمت آمیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر شدند. تنها خواسته این فعالان حقوق بشر آزادسازی همکاران شان و کودکانی است که در اسارتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

در اعلامیه فعالان نیوزلندی آمده است: براساس ماده 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد، افراد نباید تنها به جرم راه اندازی تظاهرات صلح طلبانه و اعتراض برای بازیابی حقوق شان دستگیر شوند. فعالان اجتماعی در فلسطین حامی قشر آسیب پذیر از جمله کودکان در شرایط سخت و اشغال هستند.

این نهاد حقوق بشر در نیوزلند همچنین از تمامی فعالان اجتماعی بین المللی و نهادها و اتحادیه ها در سرتاسر جهان خواست با فعالان حقوق بشر در سرزمین های اشغالی هم صدا و متحد شده و خواستار آزادسازی سریع آنان شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha