سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رمضان الکریم

حوزه/کارشناس مسائل مذهبی گفت: ماه رمضان فرصت عفو و بخشش و تولد مجدد در حوزه معنویت است.

حجت‌الاسلام محمد کریم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ویژگی‌های مهمی دارد که ریشه برکات بزرگ این ماه و پایه نعمت‌های بی‌شمار آن هستند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان غفران الهی است که شامل حال بندگان می‌شود امام باقر (ع) فرمودند که هنگامی‌که ماه رمضان می‌رسید و نزدیک می‌شد رسول خدا (ص) سه روز که از ماه شعبان باقی بود بلال را می‌فرمود مردم را خبر کند و همه در مسجد حاضر می‌شدند پس به منبر می‌رفت و حمد و ثنای الهی بجا می‌آورد و سپس می‌فرمود که أیها الناس همانا این ماه رسید و آن سیّد و سالار ماه‌های دیگر است، شبی در آن است که بهتر از هزار ماه است، در این ماه درهای دوزخ بسته می‌شود و درهای بهشت گشوده می‌گردد، پس هر کس این ماه را درک کند و گناهانش آمرزیده نشود پس خداوند او را از رحمت خود دور نماید.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان فقط کافی است که بنده خداوند متعال را صدا کند و خداوند به دنبال بهانه‌های مختلف برای عفو و بخشش و افزایش روزی برای مؤمنان در این ماه عزیز است.

حجت‌الاسلام کریم زاده با بیان اینکه ماه مبارک رمضان مهم‌ترین ماه عبادت مسلمانان است و در روایات، اعمال و عبادت‌های مختلفی برای این ماه نقل‌شده است، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، شب‌زنده‌داری، نمازخواندن در شب‌های این ماه، صدقه دادن و... از اعمال این ماه شمرده‌شده است.

وی گفت: ماه رمضان فرصت عفو و بخشش و تولد مجدد در حوزه معنویت است و باید انسان با بهره‌گیری از این فرصت ناب گذشته خود را جبران کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha