جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیهاگفت: ایمان به ساحت قدرت محضه خداوند متعال، قوام مؤمن در مبارزه با طاغوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در برنامه سحرگهان حرم آستان قدسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد در ادامه تشریح اصول بندگی از منظر شرع مقدس اسلام به قدرت لایزال الهی اشاره و اظهار داشت: توجه مؤمن به ساحت پرعظمت و قدرت لایزال الهی در اصول بندگی شرطی حیاتی و محوری است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که تسلیم در برابر امر الهی بودن به معنای پذیرفتن قدرت محضه خداوند متعال است، ابراز داشت: اگر مؤمن به‌درستی به حقیقت قدرت محضه الهی پی ببرد و آن را با عمق جان درک کند دیگر هیچ قدرتی در عالم برای او قدرت تلقی نخواهد شد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر این‌که امام راحل با تکیه‌بر هویت قدرت الهی در مقابل تمام جهان کفر قیام کرد و هویت حق را به جهانیان نمایان ساخت، گفت: جریان ظهور و شکل‌گیری انقلاب اسلامی، جریان طوفان طبس، آزادی خرمشهر و خیلی از اتفاقاتی که هیچ معادله منطقی عصر حاضر آن را پیش‌بینی نکرده بود همه نشان از دست قدرت الهی است که اصلی‌ترین یاور جریان قیام عاشورایی امام خمینی و نظام مقدس اسلامی است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که قدرت نظام مقدس اسلامی ایران در معادلات جهان امروزی بشری این است که علامت خورشید از پرچم ایران حذف و نام مقدس الله بر روی آن حک شد، این درحالی است که چنین رفتاری در ایدئولوژیک ترین نماد مقدس اسلامی ایران نشان از پذیرش محضه قدرت ذات اقدس اله در برابر تمام قدرت‌های شرق و غرب عالم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با تأکید بر این‌که اصلی‌ترین شعار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان از عمق و تکیه این نظام مقدس بر قدرت محضه ذات اقدس له است، ابراز داشت: هویت استقلال و شعار «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی» برگرفته از همین ریشه اعتقادی صحیح شیعه نسبت به قدرت خداوند است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ادامه شوق الی الله را از دیگر لوازم ورود به ساحت ایمان و بندگی دانست و گفت: شوق مؤمن به ساحت معبود در سایه پذیرش این قاعده اصیل اعتقادی است که خداوند متعال در آیه 10 سوره فتح فرموده است «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا؛ به‌یقین کسانی که با تو بیعت می‌کنند، جز این نیست که باخدا بیعت می‌کنند؛ قدرت خدا بالاتر از همه قدرت‌هاست. پس کسی که پیمان می‌شکند فقط به زیان خود می‌شکند و کسی که به پیمانی که باخدا بسته است وفا کند، خدا به‌زودی پاداشی بزرگ به او می‌دهد.»

وی ادامه داد: ایمان به ساحت قدرت محضه خداوند متعال قوام مؤمن در مبارزه با طاغوت است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha