جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
واکنس مدیر کل ارشاد استان به نقل قول های وی در رسانه ها

حوزه/مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان آذربایجان غربی گفت: آنچه در رسانه‌ها ‌از نقل قول بنده در باره ازدواج مطرح شده صحیح نیست و با گفته‌های بنده بسیار فاصله دارد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، گفت: آنچه که اخیرا در سانه‌ها به عنوان نقل قول بنده منتشر شده است، مورد تائید نمی‌باشد و مطالبی که در نشست جوانان با اصحاب فرهنگ و رسانه، با موضوع ازدواج بیان شده بود به صورت وارونه و گزینشی در برخی کانال‌های خبری منتشره شده است.

وی افزود: آنچه بنده عنوان کرده‌ام این است که یکی از دلایل طلاق، عدم آشنایی کافی زوجین در مرحله قبل از تشکیل خانواده است، در واقع عدم توازن در جهات مختلف بین زوجین موجب طلاق می‌شود، از این رو برای آشنایی بیشتر طرفین از همدیگر می‌توان در برخی از مراکز علمی همچون دانشگاه‌ها اجازه روابط کلامی کنترل شده‌ای داد تا طرفین مجال بیشتری برای آشنایی بهتر با یکدیگر پیدا کنند و از رهگذر ازدواج آگاهانه گامی برای پیشگیری از طلاق برداشته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان آذربایجان غربی ادامه داد: باید فضای جامعه را به گونه‌ای سالم نگه بداریم که ارتباط‌های سالم نیز با خوف و واهمه صورت نگیرد، جوانان ما پاک‌اند و باید به آنها اعتماد کرد. و همانگونه که مورد تاکید شریعت و دین هست ازدواج‌ها باید کاملا با شناخت باشد و اگر بدون شناخت صورت گیرد عواقب سوئی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: الزاما صحبت کردن یک دختر و پسر در محیط علمی نشانگر وجود فساد اخلاقی نیست، خیلی از روابط پنهانی به علت عدم تحمل همین روابط قابل قبول است.

خدایاری تاکید کرد: در رسانه مذکور از قول بنده عنوان شده که ازدواجی که با ایمان بدست آید، با طلاق هم از دست می رود، صحیح نیست، و آنچه بنده عنوان کرده‌ام این است که، ایمان به رزاقیت خداوند تأثیر زیادی در تشکیل خانواده دارد و هر کس باور دارد که روزی از طرف خداست، اگر ازدواج کند، با تلاش خود مشمول روزی مقسوم خداوند خواهد بود.

وی بیان داشت: باید حدیث را از نوع دیگر هم می‌توان معنا کرد و آن اینکه؛ ازدواج عامل ایمان نیست، خیلی‌ها ازدواج می‌کنند و به این مقصود نمی‌رسند؛ و این ازدواج ختم به طلاق می‌گردد که طلاق نشانگر ضعف دینی است،  بلکه هر کسی به پروردگار و رزاقیت او ایمان داشته باشد باید بر این اساس ازدواج کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان آذربایجان غربی گفت: جوانان نباید از خوف احتمال طلاق، از ازدواج بگریزند. ازدواج منجر به طلاقی که از روی ناچاری باشد، بهتر از تارک الدنیا بودن و تجرد قطعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha