شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: مردم چشمشان به حوزه علمیه است، بنابراین طلبه و حوزوی در زمانی که کار با وجود تهاجم دشمن و شبهه افکنی در همه زمینه همچون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی سخت شده، وظیفه سنگین تری را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) گناوه با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم بر پاسداری از ارزش های اسلامی تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف امروز ما پاسداری از ارزش هایی همچون مکتب اهل بیت(ع) است و خانواده شهدا توانسته اند همان الگوی عزت طلبی و استقامت که در نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود را امروز به ما نشان دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، دفاع مقدس را گنج استقامت و عزت طلبی عنوان کرد و افزود: این الگو همچون گنجی است که باید از آن محافظت و پاسداری کرد و همان چیزی است که بزرگان به ما رساندند و امروز هم می توان این ارزش ها را داشته باشیم.

وی، رسالت امروز حوزه علمیه و طلاب را تلاش جهادی و مجاهدانه برای تحصیل علم و کسب فضائل اخلاقی دانست و گفت: مردم چشمشان به حوزه علمیه است، بنابراین طلبه و حوزوی در زمانی که کار با وجود تهاجم دشمن و شبهه افکنی در همه زمینه همچون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی سخت شده، وظیفه سنگین تری را بر عهده دارد.

حجت الاسلام خدری اضافه کرد: اگر بخواهیم دین را به مردم یاد دهیم ابتد نیاز است خود دین شناس باشیم، بعد آن را به مردم منتقل کنیم و این کار با شناخت علم و دین و تلاش مجاهدانه حاصل می شود؛ دینداری هم با تلاش مجاهدانه در عرصه عمل و کسب تهذیب نفس ایجاد می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: با توجه به شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می شود وظیفه ما سخت تر است، بنابراین درس حوزه را خوب بخوانید تا بتوانید در جامعه پاسخگوی مردم باشید.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تفرقه و ایجاد فاصله بین روحانیت و مردم است، گفت: در بین مردم باید با نرمی سخن گفت و رفتار کرد و روش و کردار اهل بیت(ع) بهترین الگو در این زمینه است.

گفتنی است در پایان این دیدار از تعداد چهار نفر از طلاب ممتاز مدرسه علمیه امام صادق(ع) گناوه تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha