جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاهین شهر

حوزه/ ممکن است حسادت برای مقام، موقعیت و نعمتی های مادی و معنوی باشد و فرد حسود هر کاری مانند غیبت، دروغ، تهمت و نمامی انجام دهد تا از فرد دیگری سلب نعمت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم خديجه آقايي در نشست اخلاقي با موضوع « حسد»  در مدرسه علميه نرجس خاتون(س) شاهين شهر، گفت: حسد یعنی زوال و از بین رفتن نعمتی که دیگری دارد و یک بیماری روحی و روانی است که باید با تلاش و کوشش از بین برد.

 وی، حسادت را جزء رذایل اخلاقی دانست که می تواند انسان را به قعر جهنم بکشاند و در برابر دیگران خار و ذلیل کند.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: ممکن است حسادت برای مقام، موقعیت و نعمتی های مادی و معنوی باشد و فرد حسود هر کاری مانند غیبت، دروغ، تهمت و نمامی انجام  دهد تا از فرد دیگری سلب نعمت شود.

وی افزود: ازدیدگاه قرآن 5 بار حسد به صورت های مختلف مطرح و مذمت شده؛ همچنین قرآن حسادت را از شرور دانسته که سبب گمراهی انسان، تکبر و خود برتر بینی می شود و نیز حسد را یک شعبه از نفاق دانسته که ایمان را تباه و کارهای نیک را از بین می برد.

استاد حوزه حوزه خواهران تصریح کرد: حسد شامل کسی می شود که فاقد کمال است و چون آن را در دیگری می بیند به آن حسد می ورزد؛ همچنین فرد حسود با خدا ضدیت دارد، چون خداوند است که آن نعمت ها را به او داده است.

 وی در ادامه بیان داشت: خبائث نفس، بخل ذاتی، عداوت و دشمنی، حب شهرت بعضی از عوامل حسادت هستند، ولی غبطه باعث ترقی و پیشرفت انسان می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha