شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار حجت الاسلام والمسلمین کشوری و استاد قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ضرورت اولویت بندی دقیق آموزش های مهارتی طلاب با رویکرد قرآن گفت: مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی به خوبی صورت گرفته که کاری جدید و نو در حوزه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع مسئول و کارکنان مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی،‌به بیان دیدگاه های خود در خصوص دوره های احصاء شده پرداخت و اظهار داشت: تعریف و احصای دوره های مهارتی مخصوصا در حوزه قرآن و تفسیر که نیاز حوزه بوده الحمدلله توسط مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی به خوبی صورت گرفته که کاری جدید و نو در حوزه است.

استاد قرائتی ضمن خرسندی از فعالیت این مرکز بر ضرورت اولویت بندی دقیق آموزش های مهارتی با رویکرد قرآن تأکید کرد و گفت: درباره انگیزه های معنوی و اینکه هر کاری که برای خدا وند متعال باشد هیچ وقت یاس و نا امیدی در پی نخواهد داشت، سعی کنید انگیزه های الهی را همیشه در خود تقویت کنید تا بهتر در مسیر کار و فعالیت های خود قدم بردارید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدی کشوری گزارشی از فعالیت یکساله مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی ارائه نمود و اظهار داشت: حدودا ۹۰ درصد دوره های مهارتی که نیاز طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه است توسط مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی احصاء گردیده است.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی ادامه داد: براساس اولویت بندی صورت گرفته دوره های مهارتی تقریبا در ۳۰۰ مدرسه، سرار کشور درحال برگزاری می‌باشد که تمامی این دوره ها طبق مصوبه شورای عالی در قالب ۱۲۸ ساعت الزامی که شامل: روخوانی، روانخوانی، تجوید، روش تحقیق، روش تبلیغ و روش تدریس است و برای طلاب پایه های اول تا ششم درنظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه استاد بهشتی مدیر گارگروه تفسیر قرآن، گزارش سرفصل و دوره های تفسیر پرداخت و بیان داشت: کارگروه تفسیر در محورهای، تبلیغ قرآن محور و مهارت های بیان تفسیر که محور اول (تبلیغ قرآن محور) برای پایه های اول تا ششم و محور دوم (بیان تفسیر) برای پایه های بالاتر در نظر گرفته شده است.

همچنین در این جلسه گزارش و نمونه ای از دوره های غیرحضوری که در قالب سایت، جزوات و سی دی که می‌توان برای طلاب و دانش پژوهان برگزار کرد ارائه گردید که مورد استقبال و تقدیر این مفسر قرآن قرار گرفت.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha