جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 معترضین ضد نظام سرمایه داری فرانسه

حوزه/ به دنبال بالا گرفتن درگیری و تنش ها میان تظاهر کنندگان فرانسوی معترض به نظام سرمایه داری و نیروهای امنیتی و پلیس این کشور، جمعی از جوانان فلسطینی حمایت خود را از این جنبش مردمی در اروپا اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lemondejuif در پی بالا گرفتن موج اعتراضات مردمی علیه نظام سرمایه داری در فرانسه و مقابله شدید دولت و نیروهای امنیتی با مردم، جمعی از جوانان فلسطینی در حمایت از مردم معترض فرانسه که خود را «جلیقه زرد ها» نامیده اند، ضمن بر تن کردن جلیقه های زرد در مسجد ابراهیمی غزه حضور یافته و عکس های این تجمع را در فضای مجازی منتشر کردند.

تصاویر مربوط حمایت جوانان فلسطینی از جنبش اعتراضی جلیقه زرد ها در فرانسه، بلافاصله بعد از انتشار در فضای مجازی با استقبال چشمگیری از سوی کاربران مواجه شد تا آنجا که فورا هشتک هایی با مضامین : اشغال یهودی-فرانسوی، جلیقه زرد ها در قلب فلسطین، عدالت خواهی مرز نمی شناسد و ... در بین کاربران ایجاد شد.

برخی از جامعه شناسان اروپایی در تحلیل این اقدام جوانان فلسطینی این‌گونه اظهار نظر کردند: فلسطین خود مهد مقاومت در برابر ظلم و بی عدالتی است و اینکه جوانان این سرزمین اقدام به حمایت از یک جنبش اعتراضی مردمی در قلب اروپا کرده اند به خودی خود حاوی نکات و پیام های مختلفی است که از جمله می توان گفت منظور آنها از این کار این بوده که نوعی امید به مقاومت در دل مردم فرانسه ایجاد کنند یا به نوعی به فرانسوی ها بفهمانند در تحقق خواسته های خود مقاومت فلسطین را الگو قرار دهند.

در این باره می توان به نقد جالب روزنامه فیگارو فرانسه اشاره کرد که نوشت: «در دل عکسی که توسط جوانان فلسطینی در مسجد ابراهیمی غزه گرفته شد، یک دریا حرف و تحلیل ناگفتی نهفته است».

سردبیر این روزنامه همچنین در جایی دیگر از مطلب خود افزود: انتخاب محلی مانند مسجد توسط جوانان فلسطینی به منظور گرفتن عکس حمایتی از مردم فرانسه، خود می تواند این منظور را برساند که دوستی و همبستگی خاصی میان مسجد و کلیسا وجود دارد و اینکه مقاومت و ایستادگی، مسلمان و مسیحیت نمی شناسد.

لازم به ذکر است چند روز گذشته نیز در یکی از خیابان های پاریس و در حین تجمع معترضین به نظام سرمایه داری فرانسه، عکاسان تصاویری را ثبت کردند که در آنها جمعی از معترضین پرچم های فلسطین را با خود حمل می‌کردند که این نشانگر آن است که معترضین فرانسوی در جنبش اعتراضی خود خط مشی مقاومت فلسطین را الگو قرار داده اند.

با وجود گذشت بیش از سه هفته از شروع موج اعتراضات مردمی در فرانسه ضد نظام سرمایه داری و سرکوب شدید معترضین توسط نیروهای امنیتی و پلیس این کشور، در چند روز اخیر رئیس جمهور این کشور به میزان قابل توجهی از مواضع پیشین خود عقب نشینی کرده و حاضر به دادن امنتیازاتی به معترضین شده که از آن جمله می توان به لغو دستور بالا بردن قیمت انواع سوخت در سال 2019 میلادی اشاره کرد، اما با این وجود مخالفان و معترضین فرانسوی که در ابتدا با مشت آهنین دولت مواجه بودند، به این امتیازات مکرون قانع نشده و خواهان استعفای سریع وی از مقام ریاست جمهوری این کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha