جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حاجی محمدی

حوزه/ دبیر علمی همایش «فقیه واقف» از جمع آوری آثار و تالیفات مرحوم آیت الله سید رضی الدین قزوینی خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش «فقیه واقف» ارسال شده که بعد از برگزاری همایش، آثار ارسالی در مجموعه ای به چاپ خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی، در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین قابل، با امام جمعه موقت قزوین گفت: بزرگداشت  مرحوم آیت الله سید رضی الدین قزوینی «فقیه واقف» ارج نهادن به خدمات معنوی و علمی این شخصیت برجسته حوزوی می باشد.

وی، تکریم عالم را پاسداشت علم دانست و تصریح کرد: علم در اندیشه اسلامی از اهمیت به سزایی برخوردار است، به نحوی که عامل برتری محسوب می‌شود.

دبیر علمی همایش «فقیه واقف» با تاکید بر این که امروز باید بزرگان خود را بشناسیم، افزود: وظیفه ما معرفی الگوهای درست به جوانان و جامعه است. امروز طلاب حوزه های علمیه باید آثار وتالیفات علمایی نظیر سید رضی الدین قزوینی را مورد پژوهش وتحقیق قرار دهند.

وی از جمع آوری آثار و تالیفات مرحوم آیت الله سید رضی الدین قزوینی خبر داد و عنوان کرد: بیش از 50 مقاله علمی به دبیرخانه همایش «فقیه واقف» ارسال شده که بعد از برگزاری همایش، آثار ارسالی در مجموعه ای به چاپ خواهد رسید.

حجت الاسلام عرفانی، نماینده دفتر امام جمعه قزوین نیز در این نشست، گفت: برگزاری این نوع برنامه ها و همایش ها در استان قزوین بسیار ضروری و مهم است، چرا طلاب جوان و جوانان با زندگی علما و بزرگان بیش از پیش آشنا می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha