جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در فتنه۸۸ گروهایی که شعار تقلب و گرفتن حق خود را سر می دادند، ولی سران فتنه به دنبال گرفتن حق خود نبودند چون می دانستند حق آنها با شعاری که سر می دهند متفاوت است، گفت: اصلا امکان تقلب ۱۲ میلیون رای در انتخابات ایران با این همه ناظر از سوی نامزدها ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در جلسه با کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: فتنه همیشه برای انسان هست و بصیرت می خواهد که انسان فریب فتنه ها را نخورد

وی بیان کرد: امیر المومنین(ع) در خطبه ای پیرامون فتنه می گوید «پیدایش فتنه زمانی است که جمعی حق را با باطل مخلوط می کنند و کاری کرده که اغلب افرادی که بصیرت لازم را ندارند دچار سردر گمی شوند».

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: به عنوان نمونه، باطل را حق را جلوه دادن در فضای مجازی، زیاد است که انسان های ناآگاه و بی بصیرت را فریب می دهد، چه بسا در فضای مجازی مطالبی بیان می شود که ظاهری زیبا و خوبی دارد ولی باطنش حقیقت و صحیح نیست عمدتا کسانی که خبر از باطن و حقیقت های موضوعات ندارند، در فضای مجازی مطلب نشر می دهند.

وی افزود: در انتخابات محور فتنه ۸۸ که با برنامه ریزی های قبلی و دخالت مستقیم بیگانگان به وجود آمد، شعار تقلب و باطل شدن انتخابات را سر داد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در فتنه۸۸ گروهایی که شعار تقلب و گرفتن حق خود را سر می دادند، ولی سران فتنه به دنبال گرفتن حق خود نبودند چون می دانستند حق آنها با شعاری که سر می دهند متفاوت است، اذعان کرد: اصلا امکان تقلب ۱۲ میلیون رای در انتخابات ایران با این همه ناظر از سوی نامزدها ممکن نیست

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در زمانی که حق با باطل مخلوط شود، انسان های بی بصیر فریب می خورند و باید بدانیم که همواره فریب دهندگان با حرف و الفاظ زیبا دیگران را فریب می دهند.

وی یادآور شد: امروز آمریکا هم به دروغ ادعای حمایت از حقوق بشر دارد  و ایران را متناقض حقوق بشر معرفی می کند، ولی نقض حقوق بشر در ابعاد مختلف توسط آمریکا بر همگان ثابت شده است که این هم نمونه ای از درآمیختن حق با باطل است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان ابراز کرد: یکی از وجوه اختلاف شیعه با اهل سنت در تفسیر آیه 59 سوره نسا معروف به آیه اولی الامر است که شیعه معتقد بوده اطاعت از اولی الامری واجب است که در خط خدا و رسول باشد و برخلاف خدا و رسول خداو قرآن سخن نگوید و عمل نکند.

وی متذکر شد: اولی الامر(حاکم) عربستانی که در ماه حرام دست به کشتار مردم یمن و خونریزی می زند، آیا مطابق با نظر خداوند، رسول خدا و قرآن عمل کرده که باید اطلاعت شود؟

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: هرکسی که با آمریکا مخالف باشد، استکبار به عنوان  تروریست معرفی می کند و ایران را  هم حامی تروریست معرفی کرده و بسیاری از کشورها به دلیل نداشتن بصیرت حرف آمریکا را متاسفانه قبول می کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی در فضای مجازی حرف ها و اتهاماتی علیه حوزه علمیه اصفهان و مرکزمدیریت می زنند که عمدتا نشات گرفته از بی اطلاعی و ناآگاهی به حقیقت و قضاوت کردن براساس ظواهر است، گفت: انسان باید سؤالاتی که در ذهن خود دارد را از افراد بپرسد و در پی برطرف کردن شک و شبهه خود باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید براینکه شک، گذرگاه خوب و توقفگاه بدی است خاطرنشان کرد: باید شک در هر بخشی را با تحقیق و پرسیدن از بین ببریم و تا یقین به موضوع و خبرنکردیم اگر بازگو کنیم قطعا دروغ است، اگر حرفی را که ثابت نشده نشر دهیم، اتهام است و اگر ثابت بشود و پخش کنیم، هم غیبت است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی با زدن حرف های بی پایه و اساس و اتهاماتی، ارزش و جایگاه حوزه علمیه اصفهان را از بین می برند، لذا فتنه آزمون الهی است و برای همه بوده و هر روز هم هست، در آیات قرآن آمده است که ما هرآنکس که ادعای ایمان می کند را امتحان می کنیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: توصیه من به همه کارکنان مرکز مدیریت اصفهان این است که برخورد خوب با همه طلاب داشته باشید و با احترام با دیگران رفتار کنید، بر طبق سیره اهل بیت رفتار ما بایدبا دیگران اینگونه باشد که آنچه را انجام دهیم که دوست داریم دیگران در حق ما انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha