جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی،

حوزه/ آقای جلالی رئیس شورای شهر قم و حجت الاسلام والمسلمین آتش‌زر ، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا، با حضور در سازمان مرکزی المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در دیدار اعضای شورای شهر قم، ضمن تقدیر از تلاش و خدمات اعضای شورای شهر قم، به معرفی جامعه‌المصطفی پرداخت و اظهار داشت: مدارک جامعه المصطفی براساس مصوبات وزارت علوم از مقطع کاردانی تا دکتری در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و علوم انسانی و فرهنگ و زبان، به دانش‌آموختگان غیرایرانی از سراسر جهان ارائه می‌گردد.

رئیس جامعه‌المصطفی خاطرنشان ساخت: رشته‌های زبان و فرهنگ، که جامعه‌المصطفی اهتمام ویژه‌ای بر آنها دارد، ابزار کلیدی برای حضور در عرصه بین‌المللی است و ضروری است با سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش، این رشته‌ها، که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است، گسترش بیشتری یابند.

وی با اشاره به حضور نمایندگی‌های المصطفی در شهرهای مختلف ایران و بیش از شصت کشور جهان، یادآور شد: نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی در خارج کشور، در اشکال مختلف دانشگاهی، کالج، مؤسسه آموزشی و...، مطابق با قوانین کشورها به فعالیت علمی مشغول هستند و دانش‌آموختگان این مراکز، بهترین سرمایه و پل ارتباطی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای خود به شمار می‌آیند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به رشد علمی خیره‌کننده جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: این پیشرفت‌ها نتیجه تلاش دانشمندان، پژوهشگران، علما و مراکز علمی و دانشگاهی است. آموزش، پژوهش و فرهنگ، از زیرساخت های هر کشور به شمار می‌آید و هزینه برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی جامعه‌المصطفی را در خدمت دیپلماسی علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دانست و اذعان داشت: با توجه به این مسئولیت مهم، امکاناتی که اکنون در اختیار المصطفی قرار دارد، در مقایسه با مراکز مشابه بسیار محدود است و  نیاز است حداقل امکاناتی مشابه دیگر مراکز علمی و دانشگاهی کشور در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

گفتنی است: در این دیدار، عبدالله جلالی، رئیس شورای شهر قم، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه‌المصطفی و دیدار با رئیس این مرکز، فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی و بین‌المللی جامعه‌المصطفی را ستودنی دانست و از آمادگی شورای شهر قم برای افزایش همکاری با این مرکز خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha