جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد ادمونتون، با افراط گرایانی که مسجد را تهدید کرده بودند ملاقات می کنند

حوزه/ اعضای مسجد الرشید در ادمونتون موافقت کردند با اعضای یک گروه نژادپرست و اسلام ستیز کانادایی که پیشتر با حضور غیرمنتظره در مسجد ایجاد ارعاب کرده بودند، ملاقاتی داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thestar، جامعه اسلامی مسجد شهر ادمونتون موافقت کردند تا با اعضای یک گروه اسلام ستیز و نژادپرست کانادایی که هفته پیش در ملاقات ناگهانی و سرزده به مسجد، ارعاب و نگرانی ایجاد کرده بودند، ملاقاتی داشته باشند.

بر اساس این گزارش: اعضای سابق گروه ولوز آف ادین مدعی شده اند که قصد دارند گفتگوی «محترمانه و روشنفکرانه» با اعضای مسجد الرشید داشته باشند، این در حالی است که آن ها جمعه گذشته، 25 ژانویه درحالی که برچسب هایی با نام «کافر» بر لباس هایشان زده بودند وارد مسجد شده و ضمن فیلمبرداری از حضورشان در این مکان مقدس مسلمانان، جامعه اسلامی را نگران کرده بودند و به نظر می رسید که مدت هاست که مسجد و مسلمانان را تحت نظر داشته اند.

ورود سرزده آنان به مسجد و انتشار فیلم این واقعه سبب شد پلیس وارد عمل شود. نیروهای پلیس محلی در بیانیه ای اعلام کرده بودند که این گروه نژادپرست را زیر نظر خواهند داشت.

تایسون هانت رئیس این گروه در آلبرتا مدعی شده بود که وی و همکارانش هدف شان آشنا شدن با اسلام و درک بهتر از این دین بوده و تصور می کردند که حضور سرزده بهتر از یک جلسه از پیش تعیین شده جواب می دهد.

هانت یکی از اعضای سابقه سربازان اودین، یک گروه نژادپرست در ادمونتون می باشد که این گروه دیدگاه های نژادپرستانه و نفرت انگیزی علیه اقلیت ها به ویژه مسلمانان در کانادا دارند. وی گفته که از طریق یکی از دوستان مسلمانانش با مسجد آشنا شده و از طریق وی قرار ملاقاتی به همراه 6 تن از اعضای گروه با مسلمانان ترتیب داده، آنها اعلام کرده اند که می خواهند از طریق یک منبع مطمئن اسلام را بشناسند.

نور الهندی، سخنگوی مسجد الرشید گفت: ما موافقت کرده ایم زیرا هدف مان پاسخ دادن به پرسش های آن ها و ترویج عشق، پذیرش و دانش به عنوان یک وظیفه دینی است.

الهندی افزود: ما پیام مان را بسیار واضح اعلام کردیم و اینکه درهای مسجدمان به روی مردم باز است، آن ها می توانند به شیوه ای مناسب به ما مراجعه کرده و پاسخ پرسش هایشان را جویا شوند.

وی گفت: تا زمانی که احترام متقابل بگذاریم و با ذهن باز گفتگو داشته باشیم، به فرهنگ و باورهای یکدیگر احترام بگذاریم، ما مشکلای با این قضیه نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha