جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی - گرمسار

حوزه/ حجت‌الاسلام آرامی با بیان اینکه حوزه علمیه نیاز به بودجه دارد، گفت: هدف از دایر کردن مدرسه علمیه رشد علمی و معنوی شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرمسار، حجت‌الاسلام علیرضا آرامی، در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه جوادالائمه علیه‌السلام گرمسار، در مصلای این شهر با اشاره به روایت پیامبر(ص) که فرمودند «خَیرُ الدُّنْیا وَ الآْخِرَةِ مَعَ العِلْمِ وَ شَرُّ الدُّنْیا وَ الآْخِرَةِ مَعَ الْجَهْلِ؛ خیر دنیا و آخرت با دانش و شرّ دنیا و آخرت با نادانی است»، اظهار داشت: دین اسلام بیشترین ارزش را برای علم قائل شده است و در زندگی یک اصل داریم و یک فرع؛ اصل آخرت ماست و ما در واقع برای آخرت خلق‌شده‌ایم و دنیا یک فرع و محل عبور و گذر است.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه اقدامات ما در دنیا به دو بخش تقسیم‌شده است، تصریح کرد: بخشی از آن مربوط به امورات دنیایی و بخشی از آن نیز مربوط به امورات اخروی است.

وی با تأکید بر اینکه نباید در زندگی دنیایی جای اصل‌وفرع عوض شود، افزود: افتخار حوزه‌های علمیه این است که یک اصل و امر آخرتی به شمار می‌روند و برای رسیدن به کمال تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام آرامی با اشاره به روایت «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء»، خاطرنشان کرد: عالم می‌خواهد دنیا را برای آخرت درست کند و امام خمینی (ره) فرمودند که «اگر علماء و حوزه‌های علمیه بودند خبری از اسلام نبود».

وی ضمن تقدیر و تجلیل از خدمات و دستاوردهای مدیریت سابق مدرسه علمیه جوادالائمه علیه‌السلام گرمسار، گفت: حجت‌الاسلام علی فرخ خدمات خوبی برای مدرسه و شهرستان داشت و یک روحانی پرتلاش، مؤمن، انقلابی و متواضع به شمار می‌رود؛ ما تشنه حضور شخصیت‌های علمی و اخلاقی در این شهرستان هستیم.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه بنده از قدیم‌الایام اعتقادم بر این بوده است که بهترین روش تبلیغ، گردآوری گروهی و تبلیغ و تبیین معارف دینی برای آنان است، افزود: مدرسه علمیه در یک شهرستان باید در یک جایگاهی قرار بگیرد که از جهت علمی و معنوی در صدر امورات شهرستان باشد.

وی با اشاره به سوابق برجسته حجت‌الاسلام محمدرضا موحدی راد مدیریت جدید مدرسه علمیه جوادالائمه علیه‌السلام گرمسار بیان کرد: موحدی راد صاحب اندیشه و سبکی نو و سبک مدیریتی درست و امتحان پس داده در عرصه‌های مدیریتی است.

حجت‌الاسلام آرامی تأکید کرد: باید تلاش شود تا حوزه علمیه گرمسار به یکی از مدارس علمیه نمونه در سطح کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هدف از دایر کردن مدرسه علمیه در گرمسار این بوده است که برکات علمی و معنوی آن برای شهرستان باشد، گفت: هدف این است که وجود حوزه در شهرستان به رشد معنوی و علمی شهرستان کمک کند؛ در مسئله جذب طلاب بومی ضعیف بودیم و غالب طلاب محصل فعلی غیربومی هستند و باید تلاش کنیم تا طلاب بومی جذب این مدارس شوند و هرچه طلاب بومی بیشتری جذب کنیم با توجه به ماندگاری آنان در شهر خودشان به رشد معنوی شهر کمک کرده‌ایم.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه طلاب برداران گرمسار فقط تا سطح یک یعنی پایه ششم حضور دارند، تصریح کرد: پایه ششم تازه زمان بهره‌برداری از طلاب برای حضور برجسته‌تر در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها است؛ اما برای ادامه تحصیل طلاب گرمساری، باید به قم یا سمنان یا شهرستان‌های دیگر مراجعه کنند و اگر هم نروند و در شهرستان گرمسار بمانند چون شرایط ادامه تحصیل نیست ضرر علمی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه نیاز به بودجه دارد، گفت: اگر حوزه مقدس و مدافع ارزش‌های دین و انقلاب است باید حمایت شود و باید هزینه کنیم به‌عنوان‌مثال اگر استاد اخلاقی از قم بیاید هزینه دارد و یا مثلاً ارگ یک لامپ بسوزد توان خرید آن را حوزه ندارد و نیازمند کمک‌های حمایتی، یدی، مالی و... هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha