جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام غلام نبی گلستانی

حوزه/ عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه تمام رسالت امروز روحانیت منبر و روضه نیست، گفت: باید نسبت به نظام خانواده توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام غلام نبی گلستانی، امروز در نشست خانواده انقلابی که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی و خانواده‌های آن‌ها در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار کرد: زندگی اجتماعی موضوع ریشه‌داری است؛ به‌گونه‌ای که برخی از فلاسفه ازجمله ارسطو می‌گویند انسان ذاتاً اجتماعی است و در این میان نمونه کوچکی از زندگی اجتماعی نظام خانواده است.

این استاد حوزه در ادامه با بیان اینکه در قرآن و اسلام بر روی نظام خانوادگی تأکید ویژه‌ای شده است، افزود: رسول گرامی(ص) اسلام می‌فرماید: «ما بنی فی الاسلام بناء أحبّ إلی اللَّه عزّوجلّ و أعزّ من التّزویج» و تأکید می‌کند هیچ بنایی در اسلام نزد خداوند محبوب‌تر و عزیزتر از ازدواج نیست.

وی ادامه داد: خداوند توجه ویژه‌ای به خانواده کرده؛ به‌گونه‌ای که تنها جایی که خداوند به فقرا قول داده که اگر این کار را انجام دهید شما را از فقر خارج می‌کنم موضوع ازدواج است.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به بایسته‌های ازدواج مناسب در اسلام، گفت: آزادی در انتخاب، کفویت به معنای صلاحیت کلی برای همسری، ایمان، ارج‌گذاری نسبت به یکدیگر و تناسب فکری برای ازدواج لازم است؛ ازاین‌رو نمی‌شود فردی که سواد ابتدایی دارد با فردی که مدرک دکتری دارد ازدواج کند و ازدواج آن‌ها هم موفق باشد.

حجت‌الاسلام گلستانی با بیان اینکه نظام ارزشی خانواده در اسلام بر روی چند مسئله تأکید دارد، افزود: پیمودن صراط مستقیم عبودیت، حق، عدل، تقوا، احسان، پرهیز از تبعیت از شیطان، هواپرستی، ظلم و ست، لهو و لعب، توجه به بهداشت عمومی و تعامل کلامی مناسب برخی از تأکیدات اسلام درزمینهٔ نظام خانوادگی است.

حجت‌الاسلام گلستانی با تأکید بر اینکه باید نسبت به نظام خانواده توجه بیشتری داشته باشیم، خطاب به روحانیان و طلاب گفت: تمام رسالت ما منبر و روضه و تبلیغات اسلامی برای غیر نیست، بلکه باید امت نزدیک و خانواده خود را هم دریابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha