شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی گفت: اسلام آوردن و ایمان آوردن بایکدیگر متفاوت است ،چرا که خدای متعال در آیات زیادی از قرآن کریم به ما یادآوری کرده که شما درمعرض امتحان و آزمایش خدا قرار دارید، ما باید خود را بسنجیم که آیا ایمان آورده ایم یا فقط شهادتین را گفته و زبانی اسلام آورده ایم؟ زمانی که ایمان در قلب ما نفوذ نکرده باشد ما فقط اسلام آورده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) برگزار شد، گفت:  در همه امور زندگی، خدای متعال را مؤثر و حاضر ببینید و تسلیم امر او باشید، نسخه شفابخش امیرمومنان(ع) این است که تکیه‌گاه اصلی ما خداوند است و باید باور کنیم که همه‌چیز در دست خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین تصریح کرد: در همه امور زندگی، خدای متعال را مؤثر و حاضر ببینید و تسلیم امر او باشید، نسخه شفابخش امیرمومنان(ع) این است که تکیه‌گاه اصلی ما خداوند است و باید باور کنیم که همه‌چیز در دست خداست.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) تأکیددارند اگر موفق شدید همه امور خود را به خدا بسپارید و نفس خود را در سایه عنایت و امید او قرار دهید، زندگی خودتان را به یک امانت‌دار واقعی و قابل‌اعتماد سپرده‌اید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی اظهار کرد: اگر خود را در پناه خدا قرار دهیم در یک پناهگاه امن و قابل‌اعتماد قرارگرفته‌ایم که هیچ نگرانی و استرس و ترسی برای ما نخواهد داشت و این پناهگاه یک مانع عظیمی است که هیچ دشمنی توان نفوذ در آن را ندارد.

وی بیان کرد: امیرمومنان(ع) در ادامه خطبه نهج‌البلاغه می‌فرمایند، خواسته‌های خود را با اخلاص از خدا بخواهید و دیگران را در این درخواست شریک نکنید و بدانید که اعطای هر چیزی فقط در دست اوست که به هرکس بخواهد می‌بخشد و به هرکس نخواهد عطا نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اسلام آوردن و ایمان آوردن با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد:  خدای متعال در آیات زیادی از قرآن کریم به ما یادآوری کرده که شما در معرض امتحان و آزمایش خدا قرار دارید، ما باید خود را بسنجیم که آیا ایمان آورده‌ایم یا فقط شهادتین را گفته و زبانی اسلام آورده‌ایم؟ زمانی که ایمان در قلب ما نفوذ نکرده باشد ما فقط اسلام آورده‌ایم.

وی با اشاره به آیات سوره توبه بیان کرد: در این آیات خداوند به ویژگی منافقین اشاره می‌کند که در ظاهر با پیامبر اسلام (ص) اظهار دوستی می‌کنند اما چون ایمان راسخی ندارند، ترس در دل‌های آن‌ها نفوذ کرده است، این منافقین همچون چوب خشک می‌مانند که ریشه‌ای ندارد و در معرض باد آرامی هم قرار بگیرند، دچار تزلزل خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی با اشاره به آیات سوره انعام عنوان کرد: در این آیات آمده است که به‌جز خداوند چه کسی می‌تواند مانع رسیدن آسیبی به شما شود یا به‌جز او چه کسی می‌تواند خیر به شما برساند؟ خداوند به‌واسطه رحیم بودنش فقط به دنبال خیررسانی به بندگانش است.

وی تصریح کرد: اگر فقط خدا را پناهگاه خود قرار دهیم امیدواری در زندگی و دوری از یاس و ناامیدی نصیب انسان‌ها می‌شود، هیچ‌کس نمی‌تواند مانع رحمت و خیررسانی خداوند به بندگانش شود و اگر خدای متعال نخواهد خیری به کسی نرسد هیچ‌کس نمی‌تواند درب خیررسانی را باز کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: از قرآن کریم یاد می‌گیریم که این‌گونه دعا کنید، ای کسی که وقتی همه درب‌ها بسته می‌شود و همهٔ فشارها بر ما نازل می‌شود درب رحمتش را می‌گشاید! اگر این‌گونه دعا کنیم و فقط به خداوند پناه ببریم خدای متعال تنها پاسخگوی ما خواهد بود و ما را به عزت برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha