جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 483713
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
مبلغ مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبد کاووس

حوزه/ فائزه محبی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس گفت: شناخت زندگی علما و بزرگان دین اسلام و معرفی آنها به مردم از وظایف طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم فائزه محبی، در جلسه ای که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبد کاووس برگزار شد، بیان کرد: شناخت زندگی علما و بزرگان دین اسلام و معرفی آنها به مردم از وظایف طلاب است.

وی اشاره به سخنان علمای بزرگ اسلام و قسمت هایی از سیره آیت الله قاضی گفت: به عنوان نمونه؛ روش آیت الله قاضی در تربیت شاگردان این بود که بر طبق موازین شرعی و با رعایت آداب باطنی اعمال، حضور قلب در نمازها و اخلاص در همه رفتارها و کردارها، عمل کنند و به دستورات اخلاقی عمل کنند تا دل های آنان آماده پذیرش انوار غیبی شود.

این فعال فرهنگی افزود: محور اصلی درس اخلاقی آیت الله قاضی بحث معرفت نفس و خودشناسی برای خودسازی و تهذیب نفس و احیانا عرفان بود.

مبلغ حوزه توضیح داد: آیت الله قاضی معتقد بود که استعداد و ظرفیت انسان ها، مختلف و گوناگون است و هر سخنی را با هر کسی نباید در میان نهاد، باید استعداد و ظرفیت افراد را در نظر گرفت.

محبی، توصیه های آقای قاضی برای سازندگی و تکامل معنوی شاگردان را، عمل به واجبات و مستحبات و دوری از محرمات و خواندن نماز اول وقت معرفی کرد.

وی افزود: آیت الله قاضی اموری را به ترتیب سفارش می کردند از جمله: روخوانی قرآن کریم و مطالعه تاریخ اسلام از ولادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم  تا ولادت حضرت حجت(عج)، خواندن نماز شب، خواندن دعای کمیل در شب جمعه و زیارت جامعه  در روزهای جمعه، زیارت قبر امامان و امام زادگان و علما و بزرگان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha